فایل کامل مطالعه الگوی عمومی تدریس؛ بررسی چارچوب‌های کلی، رویکردهای آموزشی و کاربردهای تربیتی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل مطالعه الگوی عمومی تدریس؛ بررسی چارچوب‌های کلی، رویکردهای آموزشی و کاربردهای تربیتی دارای ۳۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل مطالعه الگوی عمومی تدریس؛ بررسی چارچوب‌های کلی، رویکردهای آموزشی و کاربردهای تربیتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل مطالعه الگوی عمومی تدریس؛ بررسی چارچوب‌های کلی، رویکردهای آموزشی و کاربردهای تربیتی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل مطالعه الگوی عمومی تدریس؛ بررسی چارچوب‌های کلی، رویکردهای آموزشی و کاربردهای تربیتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل مطالعه الگوی عمومی تدریس؛ بررسی چارچوب‌های کلی، رویکردهای آموزشی و کاربردهای تربیتی :

فایل کامل مطالعه الگوی عمومی تدریس؛ بررسی چارچوب‌های کلی، رویکردهای آموزشی و کاربردهای تربیتی

فایل کامل مطالعه الگوی عمومی تدریس؛ بررسی چارچوب‌های کلی، رویکردهای آموزشی و کاربردهای تربیتی شامل ۳۴ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فایل کامل مطالعه الگوی عمومی تدریس؛ بررسی چارچوب‌های کلی، رویکردهای آموزشی و کاربردهای تربیتی
فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه

معروف ‌ترین الگو براى تدریس، الگوى عمومى تدریس است. این الگو نخستین بار توسط رابرت گلى (Robert Glazer) در سال مطرح شد و بعدها کسان دیگرى از جمله راجر رابینسون (Roger Robinson) در سال ، تغییراتى در آن بوجود آوردند. این الگو در عین سادگی، فرایند تدریس را بخوبى توصیف مى‌کند و به معلم در سازمان دادن فرایند تدریس کمک مى‌کند.

مراحل الگوى عمومى تدریس

در الگوى عمومى تدریس، فرایند تدریس را مى‌توان به پنج مرحله به شرح زیر تقسیم کرد:

– مرحله اول: تعیین هدف‌هاى تدریس (instructional objective) و هدف‌هاى رفتاری. در این مرحله، معلم باید پیش از آغاز تدریس، بر اساس انتظاراتى که در پایان درس از فراگیر دارد، هدف‌هاى تدریس خود را بصورتى عینى و قابل اندازه‌گیرى تعریف و مشخص کند؛ به عبارت دیگر، اطلاعات، مفاهیم، اصول و سایر مطالب و محتواى درس باید بصورت هدف‌هاى کاملاً صریح و روشن بیان شده باشد.

– مرحله دوم: تعیین رفتار ورودى و ارزشیابى تشخیصی. در این مرحله، پیش از آغاز تدریس و بعد از تعیین هدف‌هاى رفتاری، معلم باید به تعیین رفتار ورودى مورد نیاز براى یادگیرى هدف‌هاى رفتارى اقدام کند و از طریق ارزشیابى تشخیصی، توانایى‌هاى فراگیران را براى آموختن هدف‌هاى رفتارى معین سازد. این مرحله همان مرحله تعیین آمادگى فراگیران است، اما بصورتى دقیق و عینی. اصطلاح رفتار ورودى در اینجا منعکس‌کننده کلیه یادگیرى‌هاى گذشته فراگیران، توانایى‌هاى عقلی، وضع انگیزشى و برخى عوامل اجتماعى و اقتصادى مؤثر در یادگیرى و میزان رشد آنان است.

و …

فایل کامل مطالعه الگوی عمومی تدریس؛ بررسی چارچوب‌های کلی، رویکردهای آموزشی و کاربردهای تربیتی
فهرست مطالب

مقدمه

مراحل الگوى عمومى تدریس

تعیین هدف‌هاى تدریس

تعیین رفتار ورودى و ارزشیابى تشخیصی

تعیین شیوه‌ها و وسایل تدریس

سازماندهى شرایط و موقعیت آموزشی

سنجش و ارزشیابى عملکرد

پایان

عنوان : الگوى عمومى تدریس

فرمت : پاورپوینت

حجم : ۳۸۴ کیلوبایت

تعداد صفحات : ۳۴

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.