فایل کامل مطالعه دیدگاه اقتصاددانان درباره اهمیت اقتصادی آموزش؛ مرور نظریهها، تحلیل پیامدها و نقش در توسعه پایدار
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
فایل کامل مطالعه دیدگاه اقتصاددانان درباره اهمیت اقتصادی آموزش؛ مرور نظریهها، تحلیل پیامدها و نقش در توسعه پایدار دارای ۴۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت فایل کامل مطالعه دیدگاه اقتصاددانان درباره اهمیت اقتصادی آموزش؛ مرور نظریهها، تحلیل پیامدها و نقش در توسعه پایدار کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل کامل مطالعه دیدگاه اقتصاددانان درباره اهمیت اقتصادی آموزش؛ مرور نظریهها، تحلیل پیامدها و نقش در توسعه پایدار۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل مطالعه دیدگاه اقتصاددانان درباره اهمیت اقتصادی آموزش؛ مرور نظریهها، تحلیل پیامدها و نقش در توسعه پایدار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل کامل مطالعه دیدگاه اقتصاددانان درباره اهمیت اقتصادی آموزش؛ مرور نظریهها، تحلیل پیامدها و نقش در توسعه پایدار :
پاورپوینت دیدگاه اقتصاددانان درباره اهمیت اقتصادی آموزش
پاورپوینت دیدگاه اقتصاددانان درباره اهمیت اقتصادی آموزش شامل ۴۶ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فایل کامل مطالعه دیدگاه اقتصاددانان درباره اهمیت اقتصادی آموزش؛ مرور نظریهها، تحلیل پیامدها و نقش در توسعه پایدار
فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .
مقدمه
توجه بیش از حد دانش و اقتصاد به جوانب مادی و معیارهای قابل اندازهگیری در تولید و توزیع محصول طی سالهای قبل از دهه ۱۹۵۰ به کمتوجهی و غفلت نسبت به مفهوم «سرمایه انسانی» در ادبیات اقتصادی آن دوره منجر شده است.
در گذشته تلاش اقتصاددانان حول این محور دور میزده که حاصل تولید چگونه باید میان نیروی کار، سرمایه، زمین و منابع طبیعی توزیع شود. در چارچوب تفکرآن ها، انسانها، نیروی کار متجانسی را تشکیل میدادند که کاملا قابل جانشینی یکدیگر بوده و هیچ تفاوت چشمگیری بین آنها وجود ندارد. این واقعیت که افراد ممکن است از تواناییهای متفاوتی برخوردار باشند در تحلیل اقتصادی آن ها جایگاهی نداشت در حقیقت بعد از دهه ۱۹۵۰ بود که تغییرات کیفی در نیروی کار بهصورت مهارتها و تخصصهای ناشی از سرمایهگذاریهای آموزشی مطرح و به تدریج مفهوم سرمایه انسانی در تحلیلهای اقتصادی از اهمیت شایستهای بهرهمند شد.
دیدگاههای اقتصاددانان کلاسیک درباره اهمیت اقتصادی آموزش
آدام اسمیت از معتبرترین اقتصاددانان کلاسیک است که اهمیت اقتصادی آموزش را مدنظر قرار داده است. او معتقد است که آموزش افراد در واقع نوعی سرمایهگذاری روی آن هاست. با آموزش، افراد تواناتر خواهند شد و رشد و قابلیتهای آنان سبب میشود که نه تنها به درآمد بیشتری نائل آیند بلکه جامعه نیز از سرمایهگذاری در آنها منتفع شود. بهعقیده اسمیت، انسانها با آموزش به سرمایه مبدل میشوند و جامعه میتواند از توان تولیدی آنها بهصورت بهتری بهرهمند شود.
آدام اسمیت طرفدار تقسیم کار و تخصص بود و اعتقاد داشت که اگر نیروی کار با آموزش مشخص شود با تقسیم کار، کارآییاش افزون و به نسبت بیشتر در تولید ملی مشارکت خواهند داشت. به علاوه اسمیت اظهار میکند که سرمایهگذاری در آموزش دارای بازده مثبت اقتصادی است به این معنی که ارزش مجموع هزینههای صرف شده در آموزش کمتر از منافع ناشی از آن است؛ بهخصوص او تاکید دارد که هر قدر سطح آموزش تخصصیتر و پیشرفته شود بازده اقتصادی سرمایهگذاری درآن بیشتر خواهد بود. از آنجا که آدام اسمیت پایهگذار نظریه رقابت آزاد در دانش اقتصاد است از دیدگاه وی ایجاد رقابت میان مدارس و نیز دانشگاهها در جهت بهبود حاصل کار ایشان ضروری است.
اسمیت معتقد است استادان و معلمان با درآمد ثابت و انگیزه ناکافی نباید به امر تدریس بپردازند بنابراین از دیدگاه وی باید حقوق و دستمزد معلم و استاد دانشگاه با میزان تلاش وی در امر آموزش مرتبط باشد. دیوید ریکاردو و رابرت مالتوس نیز دو تن از اقتصاددانان کلاسیک به شمار میآیند که درباره آموزش و پرورش اظهار نظر کردهاند. ریکاردو معتقد است توسعه و پیشرفت اقتصادی یک جامعه تنها از دو طریق امکانپذیر است:
– تعامل جمعیت
۲- افزایش سرمایه
مالتوس ضمن همعقیده بودن با ریکاردو در این زمینهها براین باور بود که آموزش موجب دور اندیشی در مردم شده و از این رو برای دستیابی به آزادی و دموکراسی، آموزش تودههای مردم ضرورت دارد. به هر حال اقتصاددانان کلاسیک معتقد بودند که ارائه آموزش و پرورش عمومی یک ضرورت است و برای نیل به رفاه و توسعه در یک جامعه مدرن دولت باید در این راه پیشگام باشد.
و …
فایل کامل مطالعه دیدگاه اقتصاددانان درباره اهمیت اقتصادی آموزش؛ مرور نظریهها، تحلیل پیامدها و نقش در توسعه پایدار
فهرست مطالب
مقدمه
دیدگاههای اقتصاددانان کلاسیک درباره اهمیت اقتصادی آموزش
دیدگاههای اقتصاددانان نئوکلاسیک درباره اهمیت اقتصادی آموزش
دیدگاههای اقتصاددانان معاصر درباره اهمیت اقتصادی آموزش
پایان
عنوان : دیدگاه اقتصاددانان درباره اهمیت اقتصادی آموزش
فرمت : پاورپوینت
حجم : ۳۷۲ کیلوبایت
تعداد صفحات : ۴۶
پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 