فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری ساختار شخصیت و سازوکارهای دفاعی روانی؛ تحلیل دیدگاههای روانشناسی و کارکردهای ذهنی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری ساختار شخصیت و سازوکارهای دفاعی روانی؛ تحلیل دیدگاههای روانشناسی و کارکردهای ذهنی دارای ۱۲۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری ساختار شخصیت و سازوکارهای دفاعی روانی؛ تحلیل دیدگاههای روانشناسی و کارکردهای ذهنی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری ساختار شخصیت و سازوکارهای دفاعی روانی؛ تحلیل دیدگاههای روانشناسی و کارکردهای ذهنی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری ساختار شخصیت و سازوکارهای دفاعی روانی؛ تحلیل دیدگاههای روانشناسی و کارکردهای ذهنی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری ساختار شخصیت و سازوکارهای دفاعی روانی؛ تحلیل دیدگاههای روانشناسی و کارکردهای ذهنی :
مبانی نظری ساختار شخصیت و مکانیزم های دفاعی-روانی(فصل دوم تحقیق)
مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
نوع فایل:wordوقابل ویرایش
فصل دوم: مباحث نظری
زیگموند فروید ۷
تعریف روانکاوی ۱۵
ساختار شخصیت ۱۸
دیدگاه روان پویشی ۳۴
دیدگاه انسان گرایی ۴۴
دیدگاه صفت ۴۷
نظریه اجتماعی شناختی ۴۹
مکانیزمهای دفاعی ۵۴
تاریخچه مکانیزم دفاعی ۵۸
عملکرد مکانیزم دفاعی ۶۰
ویژگی مکانیزم دفاعی ۶۲
مکانیسم دفاعی و سبکهای مقابله ۷۱
سبکها و مکانیسم های دفاعی- روانی ۷۲
نظریه فروید در مورد مکانیسم دفاعی ۷۹
طبقه بندی مکانیسم دفاعی ۸۱
حمایتهای تجربی ۱۴۳
سنجش مکانیزمهای دفاعی ۱۵۴
انواع آزمونها ۱۵۶
آزمون علاقه ۱۵۷
آزمون شخصیت ۱۵۸
آزمون سازگاری بل ۱۶۱
آزمون شخصیت مینسوتا ۱۶۲
روشهای فرافکنی ۱۶۳
آزمون رورشاخ ۱۶۵
آزمون دریافت ذهنی ۱۶۶
فصل سوم :بحث و نتیجه گیری
برایند بحث ۱۶۹
فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری ساختار شخصیت و سازوکارهای دفاعی روانی؛ تحلیل دیدگاههای روانشناسی و کارکردهای ذهنی
فهرست منابع
منابع فارسی ۱۷۰
منابع انگلیسی
فصل دوم
مباحث نظری
زیگموند فروید (۱۹۳۹-۱۸۵۶)
زیگموند فروید در ششم ماه مه ۱۸۵۶ در فری برگ، مراوی (که اکنون پریبر، چکسلواکی است) به دنیا آمد. در ۱۹۹۰، نام میدان استالین این شهر به میدان فروید تبدیل شد. پدرش تاجر پشم بود که چون در مراوی ورشکست شد، با خانواده اش ابتدا به لایپزیک و مدتی بعد، یعنی هنگامی که فروید ۴ ساله بود، به وین نقل مکان کرد. فروید تقریباً مدت ۸۰ سال در وین باقی ماند.
پدر فروید ۲۰ سال از مادرش مسن تر و مردی سختگیر و قدرت طلب بود. فروید هنگامی که پسر خردسالی بود، ضمن احساس ترس از پدر، او را دوست می داشت. مادرش حمایت کننده و با محبت بود، و فروید نسبت به او احساس دلبستگی هوس آلودی داشت. البته این ترس از پدر و کشش جنسی نسبت به مادر چیزی است که بعدها فروید آن را عقده ادیپ نامید، و چنین به نظر می رسد که این مفهوم از تجارب دوره کودکی وی و یاد آوری آنها گرفته شده باشد. چنانکه خواهیم دید بیشتر نظریه او از ماهیت شرح حال خودش گرفته شده است.
از هشت فرزند خانواده، فروید توانایی ذهنی بیشتری از خود نشان داد، وخانواده اش
برای تشویق او تلاش می کردند. اتاق وی تنها اتاق خانه بود که یک چراغ نفتی داشت، که برای مطالعه روشنایی بهتری ایجاد می کرد، سایر اعضای خانواده از شمع استفاده می کردند. کودکان دیگر، که او در برابر آنها رقابت و آزردگی خاطر بیشتری نشان می داد، اجازه نداشتند به تمرین موسیقی بپردازند، از بیم آنکه مبادا سر و صدا برای دانشمند جوان مزاحمت ایجاد کند.
فروید یک سال بیش از سن معمول وارد دبیرستان شد که در آنجا شاگردی درخشان بود، و در سن ۱۷ سالگی به عنوان فردی ممتاز از آنجا فارغ التحصیل شد. نظریه تکامل داروین علاقه او را در مورد رویکرد عملی نسبت به دانش بیدار کرد، و فروید تصمیم به تحصیل در پزشکی گرفت. به اشتغال در طبابت تمایل زیادی نداشت، اما رشته پزشکی را به این امید انتخاب کرد که او را به حرفه ای در زمینه پژوهشهای علمی هدایت کند.
او در سال ۱۸۷۳ تحصیلات خود را در دانشگاه وین آغاز کرد. به سبب علاقه به سایر رشته هایی که رابطه مستقیم با تحصیل در رشته پزشکی نداشت، فلسفه، اتمام تحصیلات او هشت سال به طول انجامید. در ابتدا توجه او به زیست شناسی متمرکز شده و بیش از ۴۰۰ مار ماهی نر را برای بررسی دقیق بیضه ها کالبد شکافی کرد. او از این بررسیها نتیجه ای به دست نیاورد، اما این نکته قابل توجه است که نخستین تلاش وی در راه تحقیق به امور جنسی معطوف شد. سپس به فیزیولوژی و مطالعه درباره نخاع شوکی ماهی روی آورد و شش سال در انستیتوی فیزیولوژی روی یک میکروسکوپ کار کرد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 