فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری اهداف آموزش و پرورش در دوره ابتدایی؛ مرور رویکردهای تربیتی و نقش در رشد کودکان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری اهداف آموزش و پرورش در دوره ابتدایی؛ مرور رویکردهای تربیتی و نقش در رشد کودکان دارای ۶۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری اهداف آموزش و پرورش در دوره ابتدایی؛ مرور رویکردهای تربیتی و نقش در رشد کودکان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری اهداف آموزش و پرورش در دوره ابتدایی؛ مرور رویکردهای تربیتی و نقش در رشد کودکان۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری اهداف آموزش و پرورش در دوره ابتدایی؛ مرور رویکردهای تربیتی و نقش در رشد کودکان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری اهداف آموزش و پرورش در دوره ابتدایی؛ مرور رویکردهای تربیتی و نقش در رشد کودکان :
فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری اهداف آموزش و پرورش در دوره ابتدایی؛ مرور رویکردهای تربیتی و نقش در رشد کودکان (فصل دوم تحقیق)
مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
نوع فایل:wordوقابل ویرایش
فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق ۱۳
مقدمه ۱۴
۱-۲ اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدایی ۱۵
۱-۱-۲ اهداف اعتقادی ۱۵
۲-۱-۲ اهداف اخلاقی ۱۶
۳-۱-۲ اهداف علمی و آموزشی ۱۶
۴-۱-۲ اهداف فرهنگی، هنری ۱۶
۵-۱-۲ اهداف اجتماعی ۱۶
۶-۱-۲ اهداف زیستی ۱۷
۷-۱-۲ اهداف سیاسی ۱۷
۸-۱-۲ اهداف اقتصادی ۱۷
۲-۲ ویژگیهای کودکان در دوره ابتدایی ۱۷
۳-۲ مواد و برنامههای درسی دوره ابتدایی ۲۰
۴-۲ درون دادههای نظام آموزش ابتدایی ۲۲
۱-۴-۲ منابع انسانی ۲۲
۲-۴-۲ منابع مادی نظام آموزش ابتدایی ۲۳
۱-۲-۴-۲ منابع کالبدی ۲۳
۲-۲-۴-۲ منابع تجهیزاتی ۲۵
۳-۴-۲ منابع مالی ۲۵
۵-۲ تاثیر امکانات و تجهیزات مدرسه بر دانش آموزان ۲۶
۶-۲ تاثیر امکانات و تجهیزات مدرسه بر معلم ۲۸
۷-۲ تاثیر محیط بر فعالیتهای نظام آموزشی ۲۹
۸-۲ کلاسهای درس چند پایه ۳۰
۹-۲ مشکلات تحصیلی دانش آموزان در مدارس ۳۲
۱-۹-۲ افت تحصیلی و عوامل موثر بر آن ۳۲
۲-۹-۲ ترک تحصیل ۳۴
۳-۹-۲ نارساییهای یادگیری ویژه ۳۵
۱۰-۲ مشکلات رفتاری دانش آموزان در مدارس ۳۷
۱-۱۰-۲ ترس از مدرسه ۳۷
۲-۱۰-۲ فرار از مدرسه ۳۷
۳-۱۰-۲ اختلال لجبازی و نافرمانی ۳۸
۴-۱۰-۲ رفتارهای نامناسب یا ناپخته ۳۹
۵-۱۰-۲ بیش فعلی همراه با کمبود توجه ۳۹
۶-۱۰-۲ اضطراب ۴۰
۷-۱۰-۲ بی نظمی در سلوک ۴۱
۱۱-۲ مدارس و دانش آموزان موفق ۴۱
۱۲-۲ فضاهای آموزشی مدارس ۴۲
۱-۱۲-۲ کلاس درس نظری ۴۲
۲-۱۲-۲ کلاس درس تجربی ۴۳
۱۳-۲ فضاهای پرورشی ۴۵
۱-۱۳-۲ کتابخانه ۴۶
۲-۱۳-۲سالن چند منظوره ۴۶
۳-۱۳-۲ نمازخانه ۴۷
۴-۱۳-۲ اتاق فعالیتهای پرورشی ۴۷
۵-۱۳-۲ اتاق بهداشت رکتهای اولیه ۴۷
۱۴-۲ فضای اداری ۴۷
۱۵-۲ فضاهای پشتیبانی یا خدماتی ۴۹
۱-۱۵-۲ سرویسهای بهداشتی ۴۹
۲-۱۵-۲ آبخوری دانش آموزان ۴۹
۳-۱۵-۲ انبار نظافت و شستشو ۴۹
۴-۱۵-۲ انبار تجهیزات و وسایل ۴۹
۱۶-۲ فضاهای گردش ۵۲
۱-۱۶-۲ راهروها ۵۲
۲-۱۶-۲ پلهها ۵۲
۱۷-۲ فضاهای باز یا محوطه ۵۳
۱-۱۷-۲ فضای صف جمع و تفریح ۵۳
۲-۱۷-۲ فضای سبز، باغچه و درختکاری ۵۳
۳-۱۷-۲ پارکینگ وسایل نقلیه ۵۴
۱۸-۲ مکان یابی واحدهای آموزش ۵۷
۱-۱۸-۲ کاربریهای سازگار ۵۷
۲-۱۸-۲ کاربریهای ناسازگار ۵۷
۳-۱۸-۲ جهت یابی ۵۷
۴-۱۸-۲ شعاع دسترسی ۵۸
۱۹-۲ انجمن اولیا و مربیان ۵۸
۲۰-۲ پیشینه تحقیق ۶۱
فصل دوم
ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه
تعلیم و تعلم در دنیای امروز مفهومی متفاوت با گذشته دارد. تحول علم و فناوری، تحول در فرایند فعالیتهای آموزشی را انکار ناپذیر ساخته. هرگز نمی توان با طرز تلقی گذشته و سوگیریهای کهنه به دانش آموزان و تربیت آنها نگریست(شعبانی،۱۳۸۵). آموزش صحیح می تواند فرد را به یادگیری علوم و فنون و سعادت، زندگی زیبا و مطلوب هدایت و او را در جهت تعالی و رشد قرار دهد، تا بتواند از امکان و توانمندیهای گوناگون خود در موقعیت ها استفاده کند(سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان،۱۳۸۶). از نظرکمی به خاطر شمول تعداد زیاد دانش آموزان، عمومیت یافتن دوره ابتدایی در مقایسه با سطوح دیگر تحصیلی از اهمیت بیشتری برخوردار است و قسمت عمده ای از امکانات، نیروی انسانی، برنامه های تحقیقاتی در این دوره متمرکز شده است(نجفی،۱۳۷۱).
امکانات و موقعیت مناسب مدارس می تواند منشاء خلاقیت در دانش آموزان گردد میل به یادگیری در آنها را افزایش دهد. اما موقعیت و امکانات نا مناسب مدارس می تواند از جمله عوامل ایجاد بزهکاری در دانش آموزان باشد که دانش آموزان برای جبران ناکامی ها و شکستهای تحصیلی خود رو به بزهکاری می آورند تا از این راه احساس موفقیت و توانایی کنند(دانه کار ،۱۳۷۲ ). مسایل عمده مربوط به آموزش در مناطق روستایی را می توان در موارد متعددی برشمرد. اولین مسئله، تخصیص کم منابع مالی و انسانی است. علاوه بر این گاهی اوقات کودکان برای رفتن به مدرسه ناگزیر از طی مسافتی طولانی هستند. به عنوان مثال، در کشور مصر هنگامی که فاصله مدرسه تا خانه یک کیلومتر بوده است؛ بالغ بر ۹۴درصد پسران و۷۲ درصد دختران در مدرسه حضور یافتند، اما با افزایش این فاصله تا حدود دو کیلومتر نرخ یاد شده به ترتیب به ۹۰ تا ۶۴ درصد کاهش یافته است (سجادیه، ۱۳۷۱). با توجه به نقش گسترده ای که آموزش و پرورش به عنوان مهمترین و حساسترین نهاد اجتماعی می تواند ایفا نماید، تعمیم آموزش و پرورش عمومی به دورترین نقاط جامعه از جمله اهداف نظام آموزشی کشور می باشد، از این رو اهمیت زیر پوشش قرار دادن تمامی لازم التعلیمان و فراهم نمودن فرصت های آموزشی برابر برای همگان روشن می باشد. به همین جهت تمامی راهبردهایی که در زمینه همگانی ساختن آموزش و پرورش به کارمی رود، یک هدف را دنبال می کنند و آن بر خورداری برابر همگان از فرصت های آموزش با کیفیت مطلوب می باشد. همچنین پژوهش ها نشان می دهند که کمبود انگیزه های محیطی باعث عدم رشد هوش و تواناییهای ذهنی افراد می گردد؛ و یک محیط زیرک و با هوش تر شاید انسان هایی با هوش تر و زیرک تر پرورش خواهد داد از طرفی نارسا بودن محیط روستا می تواند تفاوت های هوشی را بین کودکان شهری و روستایی ایجاد کند(میلانی فر،۱۳۷۹).
۱-۲ اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدایی
در پیش نویس برنامه اول توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایران هدف از آموزش و پرورش دوره ابتدایی این گونه اعلام شده است: “پرورش فضای دینی و اخلاقی در دانش آموزان و کمک به رشد و خلاقیت آنها، پرورش قوای جسمانی دانش آموزان، آموزش نکات بهداشتی به منظور رعایت مسایل بهداشتی در خانواده و جامعه، آشنا کردن کودکان و عادت دادن آنها به زندگی جمعی خارج از خانواده و آشنا کردن آنان به اطاعت از قانون” (صافی،۱۳۷۳). بطورکلی اهداف دوره ابتدایی در مقوله های زیر طبقه بندی می شوند، که دانش آموزان بایستی در پایان دوره تحصیلی به این اهداف دست یابند.
۱-۱-۲ اهداف اعتقادی
آشنایی و اعتقاد نسبت به اصول دین، دوست داشتن خداوند، آشنایی با زندگی انبیاء اولوالعزم به ویژه حضرت محمد(ص) و معصومین و دوست داشتن آنها، آشنایی با معنای معاد و پاسخگو بودن انسان نزد خداوند، احترام به اولیاء دین، بزرگان و شخصیتهای اسلامی، آشنایی با معنای تولی و تبری، روخوانی وازحفظ خواندن برخی سوره های قرآن، آشنایی با ترجمه برخی از سوره های قرآن و برخی از احادیث ساده، درست خواندن نماز و آشنایی با احکام ضروری،آشنایی با مسایل مربوط به سن تکلیف(برای دختران)، آشنایی با حلال و حرام و رعایت احکام مربوط به آن.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 