فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری بازار مالی؛ بررسی تاریخچه بورس، اوراق بهادار، داراییها و اجزای بازده
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری بازار مالی؛ بررسی تاریخچه بورس، اوراق بهادار، داراییها و اجزای بازده دارای ۷۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری بازار مالی؛ بررسی تاریخچه بورس، اوراق بهادار، داراییها و اجزای بازده کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری بازار مالی؛ بررسی تاریخچه بورس، اوراق بهادار، داراییها و اجزای بازده۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری بازار مالی؛ بررسی تاریخچه بورس، اوراق بهادار، داراییها و اجزای بازده،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری بازار مالی؛ بررسی تاریخچه بورس، اوراق بهادار، داراییها و اجزای بازده :
فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری بازار مالی؛ بررسی تاریخچه بورس، اوراق بهادار، داراییها و اجزای بازده
مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
نوع فایل:wordوقابل ویرایش
فصل دوم :مروری بر ادبیات تحقیق
۱-۲مقدمه ۱۸
۲-۲ بازار مالی ۱۹
۱-۲-۲ کارکرد های اقتصادی بازار مالی ۱۹
۱-۱-۲-۲کمک به فرایند تشکیل سرمایه ۱۹
۲-۱-۲-۲ تعیین قیمت دارایی های مالی ۲۰
۳-۱-۲-۲ ایجاد بازار ثانویه برای معاملات دارایی های مالی(افزایش نقدینگی داراییها) ۲۰
۴-۱-۲-۲ کاهش هزینه مبادلات ۲۱
۲-۲-۲ طبقه بندی بازارهای مالی ۲۱
۱-۲-۲-۲ بازار پول ۲۱
۲-۲ -۲-۲ بازار سرمایه ۲۱
۳-۲ تاریخچه بورس و اوراق بهادار در جهان ۲۴
۴-۲ تاریخچه بورس و اوراق بهادار تهران ۲۴
۵-۲ تعریف بورس اوراق بهادار ۲۷
۶-۲ مروری بر انواع شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران ۲۷
۱-۶-۲ انواع شرکت های سرمایه گذاری ۲۷
۱-۱-۶-۲ شرکت های سرمایه گذاری با سرمایه متغیر ۲۸
۲-۱-۶-۲ شرکت های سرمایه گذاری با سرمایه ثابت ۲۸
۳-۱-۶-۲ صندوق های سرمایه گذاری غیرفعال ۲۹
۴-۱-۶-۲ شرکت مادر ۲۹
۵-۱-۶-۲ شرکت های فعالیت تنوعی ۳۰
۷-۲دارایی ۳۰
۸-۲ دارایی مالی ۳۰
۹-۲ اوراق بهادار ۳۲
۱۰-۲ سهام عادی ۳۲
۱۱-۲ بازده سهام ۳۳
۱۲-۲ بازده تحقق یافته در مقابل بازده مورد انتظار ۳۳
۱-۱۲-۲ بازده تحقق یافته ۳۳
۲-۱۲-۲ بازده مورد انتظار ۳۳
۱۳-۲ اجزای بازده ۳۴
۱-۱۳-۲ سود دریافتی ۳۴
۲-۱۳-۲ سود(زیان)سرمایه ۳۴
۱۴-۲ موسسات تامین سرمایه و روشهای عرضه اولیه اوراق بهادار ۳۶
۱۵-۲فرآیند عرضه اوراق بهادار ۴۱
۱۶-۲ فرآیند وارد شدن شرکتها به بازار ۴۴
۱۷-۲ ارزش گذاری سهام شرکت های تازه وارد به بازار ۴۶
۱۸-۲ عرضه اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران ۵۱
۱۹-۲ فرضیات مطرح شده در مورد بازده غیر عادی کوتاه مدت در عرضه های اولیه ۵۴
۱-۱۹-۲ فرضیه عدم تقارن اطلاعاتی ۵۴
۱-۱-۱۹-۲ فرضیه عدم تقارن اطلاعاتی مبتنی بر مدل بارون ۵۴
۲-۱-۱۹-۲ فرضیه عدم تقارن اطلاعاتی مبتنی بر مدل راک ۵۵
۲-۱۹-۲ فرضیه علامت دهی ۵۷
۳- ۱۹-۲ فرضیات گرایشات و علائق زود گذر ۵۸
۴-۱۹-۲ فرضیه عکس العمل بیش از اندازه سرمایه گذاران ۵۹
۵-۱۹-۲ فرضیه حباب سفته بازی و فرضیه بازارهای سهام داغ ۶۰
۶-۱۹-۲ فرضیه بیمه ضمنی در مقابل مسئولیت های قانونی ۶۲
۷-۱۹-۲ فرضیه شهرت موسسات تامین سرمایه ۶۳
۸-۱۹-۲ فرضیه ریسک گریزی تخمین کننده فروش اوراق بهادار ۶۴
۹-۱۹-۲ فرضیه جبران ریسک پذیری و خدمات خریداران اولیه ۶۵
۲۰- ۲ تطبیق نظریه ها و تئوریهای بازده غیر عادی کوتاه مدت در بورس ایران ۶۶
۲۱-۲ پیشینه تحقیق ۶۶
۱-۲۱-۲ تحقیقات داخلی ۶۶
۲-۲۱-۲ تحقیقات خارجی ۶۸
۲مقدمه
در مبادلاتی که در بورس اوراق بهادار به عنوان بخشی از بازار سرمایه کشور صورت می پذیرد دو گروه ذینفع وجود دارد،در یک طرف سرمایه گذاران و خریداران سهام قرار دارند که با انتخاب بورس و سهام به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری ،در انتظار کسب بازده ای بالاتر از بازده حاصل از سایر فرصتهای سرمایه گذاری می باشند.درطرف دیگر این مبادلات عرضه کنندگان سهام ازجمله دولت،نهادهای وابسته به دولت و سایر عرضه کنندگان قرار دارند که از طریق فروش و عرضه سهام
،منابع لازم را جهت سرمایه گذاری در سایر فرصتها و یا مصارف بودجه ای خود فراهم می آورند.
بدیهی است که عامل اصلی در انجام این مبادلات و انتقال وجوه از یک گروه به گروه دیگر قیمت سهام می باشد. صدها شرکت با انتشار سهام برای اولین بار وارد بازار سرمایه می شوند. معمولاًاین شرکتها آنقدر سریع رشد می کنند که منابع رایج وجوه (مانند: وام های بانکی سود انباشته و سرمایه مالکان ) اغلب برای تامین مالی توسعه شان،کافی نیست. از آنجا که تامین مالی یک مرحله بسیار مهم در رشد شرکتها به شمار می آید برای آنها مهم است که قیمت سهامشان ارزش واقعی دارائی ها و فرصت های رشدشان را نشان دهند. به ویژه اگر سهام شرکت خیلی ارزان فروخته شود آنها سرمایه کمتری از آنچه انتظار دارند به دست می آورند. به عبارت دیگر سهامشان «زیر قیمت » به فروش می رسد. شواهد زیادی در دست است که نشان می دهد « قیمت اولیه سهام جدید » به طور متوسط زیر قیمت است. یعنی قیمت سهام شرکتها وقتی برای اولین بار به مردم عرضه می شود به طور متوسط کمتر از قیمت هایی است که سرمایه گذاران خواهان خرید آنها در هنگام شروع معامله در بازار ثانویه هستند یا به اصطلاح موسسات تامین سرمایه ،به نظر می رسد شرکت ها در زمان عرضه یک سهام جدید «پول زیادی روی میز » باقی می گذارند (آذرنوش ،۱۳۸۵،ص۱۴)۲.
در این مطالعه سعی می گردد عوامل موثر بر بازده کوتاه مدت سهامی که برای اولین بار وارد بورس اوراق بهادار تهران می گردند بصورت تجربی مورد بررسی و آزمون قرار گیرد. همانطور که خواهید دید نظریه های متعددی در این خصوص ارائه گردیده است که هیچ یک از این نظریات به تنهایی نمی توانند رفتار غیر عادی تمام سهام جدید را توجیه کند بلکه دلائل ارائه شده از سوی هر یک از این نظریات برای بعضی از سهام جدید نسبت به سایر دیگر قابل قبول و منطقی تر است .
در این فصل سعی می شود با تعریف بازارهای مالی و بازارهای سرمایه به تشریح مبانی نظری مطرح شده درباره عرضه اولیه سهام در این گونه بازارها پرداخته و به بررسی فرضیه ها و تئوری های مطرح شده درباره عرضه اولیه سهام و پدیده های مربوط به آن پرداخته شود . در پایان این فصل نیز پیشینه تحقیق های داخلی و خارجی انجام شده در زمینه عرضه سهام شرکت های تازه وارد در بازارهای بورس مختلف مطرح شده و مطالعات مهم انجام شده در این زمینه مرور خواهد شد .
۲-۲ بازار مالی
بازار مالی بازار رسمی و سازمان یافته ای است که در آن انتقال وجوه از افراد و واحد هایی که با مازاد منابع مالی مواجه هستند به افراد و واحد های متقاضی وجوه (منابع)صورت می گیرد. بدیهی است که در این بازار ها اکثریت وام دهندگان را خانوار ها و اکثریت متقاضیان وجوه را بنگاه های اقتصادی و دولت تشکیل می دهند(راعی و تلنگی،۱۳۸۷،ص۶)۱.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 