فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP)؛ تحلیل شاخص‌های عملکردی و کاربرد کارت امتیازی متوازن


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP)؛ تحلیل شاخص‌های عملکردی و کاربرد کارت امتیازی متوازن دارای ۸۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP)؛ تحلیل شاخص‌های عملکردی و کاربرد کارت امتیازی متوازن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP)؛ تحلیل شاخص‌های عملکردی و کاربرد کارت امتیازی متوازن۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP)؛ تحلیل شاخص‌های عملکردی و کاربرد کارت امتیازی متوازن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP)؛ تحلیل شاخص‌های عملکردی و کاربرد کارت امتیازی متوازن :

مبانی نظری برنامه‌ریزی منابع سازمانی ERP , شاخص‌های عملکردی ERP ,کارت امتیازی متوازن

مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

نوع فایل:wordوقابل ویرایش

فصل دوم ادبیات و پیشینه تحقیق
۲-۱ پیشینه‌ای از برنامه‌ریزی منابع سازمانی ERP 11
۲-۱-۱ دهه ۱۹۶۰ کامپیوترهای اولیه برنامه‌ریزی احتیاجات مواد MRP 12
۲-۱-۲دهه ۱۹۷۰ توسعه‌های MRP، سخت‌افزار و نرم‌افزار کامپیوتری ۱۳
۲-۱-۳ دهه ۱۹۸۰ MRP II: 15
۲-۱-۴ دهه ابتدایی ۲۰۰۰ – ادغام شرکت‌‌های نرم‌افزاری ۱۷
۲-۲ ضرورت بررسی شاخص‌های عملکردی ERP 17
۲-۳ فاکتورهای عملکردی سیستم‌های ERP: 22
۲-۴ انواع مدل‌های ارزیابی عملکرد ۲۲
۲-۴-۱ تعریف انواع مدل‌های ارزیابی عملکرد ۲۴
۲-۴-۱-۱ مدل تعالی سازمانی (EFQM) 25
۲-۴-۱-۲ مدیریت بر مبنای هدف (MBO) 25
۲-۴-۱-۳ هوشین کانری (Hoshin Kaneri) 25
۲-۴-۱-۴ مدل بررسی تاثیر سرمایه‌گذاری در بخش فناوری اطلاعات بر عملکرد سازمان ۲۷
۲-۱-۴-۵ مدل خلق ارزش سیستم‌های ERP 27
۲-۵ کارت امتیازی متوازن ۳۰
۲-۶ معرفی وجوه کارت امتیازی متوازن ۳۱
۲-۶-۱ وجه مالی ۳۳
۲-۶-۲ وجه مشتری ۳۴
۲-۶-۳ وجه رشد و یادگیری ۳۴
۲-۶-۴ وجه فرآیندهای داخلی ۳۴
۲-۷ مدل پیشنهادی و شاخص های تحقیق ۴۲
۲-۷-۱ دیدگاه فرآیندهای داخلی ۴۴
۲-۷-۱-۱ شفافیت اطلاعاتی و ساده سازی فرآیندها ۴۴
۲-۷-۱-۲ کاهش زمان سیکل ۴۴
۲-۷-۱-۳ کاهش هزینه ها و ضایعات ۴۴
۲-۷-۱-۴ کارایی برنامه ریزی تولید ۴۴
۲-۷-۲رشد و یادگیری ۴۵
۲-۷-۲-۱ بهبود فرهنگ سازمانی ۴۵
۲-۷-۲-۲بهبود قابلیت ها و توانایی مدیران ۴۶
۲-۷-۲-۳ بهبود قابلیت های کارکنان ۴۶
۲-۷-۲- ۴کسب منافع استراتژیک برای سازمان ۴۶
۲-۷-۳دیدگاه مشتریان ۴۶
۲-۳-۳-۱ بهبود سیستم ارتباط با مشتریان ۴۶
۲-۷-۳-۲ کاهش زمان انتظار ۴۷
۲-۷-۳-۳ بهبود کیفیت محصولات ۴۷
۲-۷-۳-۴ افزایش رضایت مشتریان ۴۷
۲-۷-۴ دیدگاه مالی ۴۷
۲-۷-۴-۱ نرخ بازگشت سرمایه ( ROI ) 47
۲-۷-۴-۲ نرخ بازگشت دارایی ها (ROA) 47
۲-۷-۴-۳ بهره وری مالی سازمان ۴۷
۲-۷-۴-۴ حاشیه سود ۴۸
۲-۸ بررس فاکتورهای موثر در موفقیت پیاده سازی ERP 48
۲-۸-۱ مدیریت ارشد ۴۸
۲-۸-۲ قهرمان پروژه ۴۹
۲-۸-۳ کمیته راهبری ۵۰
۲-۸-۴ مشاوران پیاده سازی ۵۰
۲-۸-۵ شایستگی تیم پروژه ۵۰
۲-۸-۶ همکاریهای بین فروشنده و مشتری ۵۲
۲-۸-۷ ابزار فروشندگان ۵۲
۲-۸-۸ پشتیبانی فروشنده ۵۲
۲-۸-۹آموزش کاربر ۵۲
۲-۸-۱۰ مدیریت انتظارات ۵۳
۲-۸-۱۱ انتخاب با دقت بسته مناسب ۵۳
۲-۸-۱۲ مدیریت پروژه ۵۴
۲-۸-۱۳ سفارشی سازی ۵۵
۲-۸-۱۴ تجزیه و تحلیل و تغییر داده ها ۵۶
۲-۸-۱۵ مهندسی مجدد فرآیندها ۵۷
۲-۸-۱۶زیر ساخت فناوری اطلاعات ۵۷
۲-۸-۱۷ منابع تخصیصی ۵۸
۲-۸-۱۸ مدیریت تغییر ۵۸
۲-۸-۱۹ ایجاد اهداف مشترک ۵۸
۲-۸-۲۰ آموزش فرآیندهای کسب و کار جدید ۵۹
۲-۸-۲۱ ارتباطات درون سازمانی ۵۹
۲-۸-۲۲ همکاری درون سازمانی ۶۰
۲-۸-۲۳ مستند سازی ۶۰
۲-۸-۲۴ فرهنگ سازی ERP در سازمان ۶۰
۲-۸-۲۵ سازماندهی پروژه ۶۱
۲-۸-۲۶ تهیه برنامه زمان بندی تفضیلی اجرای پروژه ۶۱
۲-۸-۲۷ آموزش تیم اجرای پروژه ۶۲
۲-۸-۲۸ آغاز اجرای سیستم با ماژولی که از شانس موفقیت بالاتری برخوردار است ۶۲
۲-۹ فاکتورهای موثر در موفقیت ERP در سه فاز ۶۲
۲-۱۰ مباحث انسانی در پیاده سازی پروژه ERP 63
۲-۱۱ فاکتورهای موفقیت ERP در کسب و کارهای کوچک ۶۶
۲-۱۲ عوامل کلیدی موفقیت ERP از دیدگاه پانورما ۶۶
۲-۱۳ فاکتورهای موثر در موفقیت ERP از دیدگاه پاستور ۶۷
۲-۱۴ اثرات موفقیت پیاده سازی ERP 68
۲-۱۴-۱ حسابداری ۶۹
۲-۱۴-۲ هزینه ها ۷۰
۲-۱۴-۳ تولید و تدارکات ۷۱
۲-۱۴-۴روابط عرضه کننده و مشتری ۷۱
۲-۱۴-۵ مدیریت اطلاعات ۷۲
۲-۱۴-۶ سازمان و فرهنگ ۷۲
۲-۱۵ارتباط بین ساختارهای تشکیل دهنده موفقیت پیاده سازی ERP 74
۲-۱۵-۲ ارتباط بین مهندسی مجدد و فرهنگ سازی ۷۵
۲-۱۵-۳ ارتباط فرهنگ سازمانی و مدیریت تغییر ۷۶
۲-۱۶ تاریخچه ای از شرکت هواپیمایی هما ۷۶
۲-۱۷دوران طلایی ۷۸
۲-۱۷ چارت سازمانی ۸۰

-۱ پیشینه‌ای از برنامه‌ریزی منابع سازمانی ERP
هدف از این گفتار بیان تاریخچه‌ای درباره برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) است. در اینجا سعی می‌شود تامین‌کنندگان اصلی ERP و نیز تاثیرات کلی توسعه سخت‌افزار و نرم‌افزارهای کامپیوتری بر این صنعت و نیز ادغام صنایع که اخیراً رخ داده است مورد بررسی اجمالی قرار گیرد. منابع لازم در این موضوع نیز از مصاحبه‌هایی که با آقایان ای دی، مک وبینی بنیان‌گذار شرکت Edward”s. Dj ریک آلن نایب رئیس پیشین بخش مدیریت مالی و ریک سؤ مشاور پیشین شرکت Edward”s D.j بدست آمده است. همچنین از اطلاعات آقای بیل رابینسون که سمت مشاور صنعتی را در اواسط دهه ۸۰ در IBMداشته، در تدوین این بخش استفاده شده است. حرکت از MRP که در اواخر ۱۹۷۰ و اوایل ۱۹۸۰ صورت گرفته در اثر نیاز به یکپارچه‌سازی توابع مختلف منابع سازمانی بوده است. نکته قابل توجه در این‌باره این است که بسیار پیش از آنکه سازمان‌ها به سوی ساختار تخت در اوایل دهه ۱۹۹۰ پیش بروند و نیاز به یکپارچه‌سازی داده‌ها را به عنوان یکی از بناهای اصلی کسب و کار تشخیص داده بودند. در ادامه تاریخچه‌ای از ERP و رابطه آن با یکی دیگر از سیستم‌های قبلی آن یعنی MRP II بیان می‌گردد.
برای جامع بودن مطلب، تاریخچه سیستم‌های اطلاعاتی را از دهه ۱۹۶۰ بررسی کرده سپس با سرعت از این دوره گذشته و پیشینه این سیستم‌ها را در دوره‌هایی که توسعه‌های مهمی در آن رخ داده بسط داده تا به دوره فعلی برسیم.

۲-۱-۱ دهه ۱۹۶۰ کامپیوترهای اولیه برنامه‌ریزی احتیاجات مواد MRP
در دهه ۱۹۶۰ عمده فشار رقابتی مربوط به هزینه بود. به تبع آن استراتژی ساخت و تولید، متمرکز بر محصول و حجم بالای تولید، برای حداقل کردن هزینه‌ها با توجه به فرض شرایط اقتصادی پایدار بود. در اوایل این دهه تمرکز نرم‌افزاری بیشتر بر روی سیستم‌های کنترل موجودی بود. در این مدت همچنان بیشتر از مفاهیم سنتی کنترل موجودی برای توسعه نرم‌افزارهای مرتبط استفاده می‌شد. معرفی سیستم کامپیوتری نقطه سفارش مجدد ROPکه شامل اندازه‌ اقتصادی سفارش و نقطه اقتصادی سفارش بود، نیازهای اساسی تولید برنامه‌ریزی و کنترل MPC این سازمان‌ها را برآورده می‌کرد.
در این راستا اولین تلاشی که سازمان‌ها برای دستیابی به سیستم یکپارچه اطلاعاتی انجام دادند در قالب یک گروه از نرم‌افزارها به نام پردازنده‌های صورت مواد BOMPS به منظور استفاده بهینه از مواد، تجهیزات و نیروی انسانی مورد استفاده قرار می‌گرفت. روش کامل در این برنامه‌ها بدین صورت بود که مقدار مورد نیاز محصول به همراه اجزاء و قطعات مورد نیاز برای تولید آن محصول به سیستم وارد می‌شد و سیستم می‌توانست بر اساس آن، همه مواد مورد نیاز برای تولید آن مقدار محصول را محاسبه و ارائه کند. بر اساس این نتایج، پرسنل تدارکات قادر بودند برای خرید و تدارک موارد مورد نیاز، برنامه‌ریزی لازم را به عمل آورند. ولی مشکل عمده‌ای که این نرم‌افزارها داشت آن بود که مقادیر مواد و قطعات موجود در خط تولید و یا مقادیر موجودی مانده در انبار که از تولیدی‌های قبلی باقی مانده بود را در نظر نمی‌گرفت. بنابراین میزان موجودی انبار به مقدار قابل توجهی افزایش می‌یافت. از سوی دیگر زمان تاخیر در سفارش مواد و تهیه آن نیز در محاسبات مدنظر قرار نمی‌گرفت. بنابراین سعی در تولید نرم‌افزارهایی برای کنترل موجودی انبار گسترش یافت و توجه مدیران به سمت سیستم‌های برنامه‌ریزی مواد مورد نیاز MRP سوق یافت MRP سیستم ابتدایی و نیز ستون فقرات MRP II در اواخر ۱۹۶۰ و به واسطه همکاری بین شرکت Case, j که تولیدکننده تراکتور بود و نیز شرکت IBM متولد شد. در آن زمان نرم‌افزار کاربردی MRP یک روش برای برنامه‌ریزی و زمان بندی مواد برای ساخت و تولید محصولات پیچیده بود. سیستم‌های اولیه کامپیوتری شده در MPC، برای مثال PICS شرکت IBM، سیستم تولید و کنترل موجودی بود که برای ذخیره کردن داده‌ها، از نوار مغناطیسی استفاده می‌کرد. فایل‌های اصلی Master File اقلام موجودی روی نوار ذخیره می‌شد نوارهای مربوطه به تراکنش در طی هفته تکمیل می‌شدند و با استفاده از این نوارها، نوارهای اصلی Master tape به‌روزآوری شده به علاوه لیستی از سفارشات بر پایه محاسبات انجام گرفته برای مقادیر سفارش، موجودی اطمینان و موجودی در دست حاصل می‌شدند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.