فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری فراشناخت؛ بررسی فرآیندهای نظارت ذهنی، کنترل شناختی و نقش در یادگیری پیشرفته
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری فراشناخت؛ بررسی فرآیندهای نظارت ذهنی، کنترل شناختی و نقش در یادگیری پیشرفته دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری فراشناخت؛ بررسی فرآیندهای نظارت ذهنی، کنترل شناختی و نقش در یادگیری پیشرفته کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری فراشناخت؛ بررسی فرآیندهای نظارت ذهنی، کنترل شناختی و نقش در یادگیری پیشرفته۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری فراشناخت؛ بررسی فرآیندهای نظارت ذهنی، کنترل شناختی و نقش در یادگیری پیشرفته،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری فراشناخت؛ بررسی فرآیندهای نظارت ذهنی، کنترل شناختی و نقش در یادگیری پیشرفته :
فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری فراشناخت؛ بررسی فرآیندهای نظارت ذهنی، کنترل شناختی و نقش در یادگیری پیشرفته
مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
نوع فایل:wordوقابل ویرایش
فراشناخت ابتدا توسط فلاول مطرح شد تنها به تبیین و توجیه دانش فرد در مورد فرآیندها و تولیدات شناختی و نظارت بر این فرآیندها بپردازد. فراشناخت به آگاهی انسان از نظام شناختی خود و کنترل و نظارت به آن گفته می¬شود. به سخن دیگر فراشناخت، دانش یا آگاهی فرد از نظام شناختی خودش یا دانستن در باره¬ی دانستن است. دانش فراشناختی یاری می¬کند تا هنگام یادگیری و دانستن امور، شخص پیشرفت خود را در نظر بگیرد همچنین این دانش کمک می کند تا نتایج تلاش¬ها ارزیابی شود و میزان تسلط بر مطالبی که خوانده شده، سنجیده شود. (سیف، ۱۳۹۲).
تعاریف مختلفی از فراشناخت ارائه شده¬است که به درک بهتر آن کمک می¬کند از جمله : دانش فرد در باره¬ی فرآیندهای شناختی خود و فرآیند سازمان¬دهی و هماهنگ کردن مجموعه¬ای از جریان¬ها (فلاول، ۱۹۸۸) تفکر در باره¬ی تفکر (براون ۱۹۸۴) شناخت (براون و دولاچ ، ۱۹۸۷)، آگاهی فرد از فراینده¬ها و راهبردها شناختی¬اش (فلاول، ۱۹۸۸)، و هر گونه دانش یا فعالیت شناختی که موضوع آن شناخت یا تنظیم شناخت باشد با توجه به تعاریفی که ارائه شد می¬توان گفت «فراشناخت، مجموعه دانش و فرآیندهایی است که کنش¬های شناختی فرد را نظارت هدایت و کنترل می¬کنند و در واقع به مدیریت فعالیت¬های شناختی می-پردازند (به نقل از کارشکی، ۱۳۷۹).
۲-۱-۱ راهبردهای فراشناختی
راهبردهای فراشناختی، مهارت¬های اجرایی هستند که موفقیت فعالیت یادگیری را ارزیابی می¬کنند (اوملی و کهات ، ۱۹۹۰به نقل ازعاطی نژاد،۱۳۹۱)
راهبردهای فراشناختی اساسی، شامل ربط دادن اطلاعات جدید به اطلاعات قبلی انتخاب راهبردهای تفکر، برنامه¬ریزی، نظارت، و ارزیابی فرآیندهای تفکر می¬شود (دیرکس ، ۱۹۸۵).
راهبردهای فراشناختی، فرآیندهای متوالی هستند که فعالیت¬های شناختی را کنترل می¬کنند و به تنظیم و نظارت بر فعالیت¬های یادگیری کمک می¬کنند، همچون کنترل آگاهانه بر یادگیری، برنامه¬ریزی و انتخاب راهبردها، نظارت بر فرآیند یادگیری، تصیح اشتباهات، تحلیل اثربخشی راهبردهای یادگیری و تغییر رفتارها و راهبردهای یادگیری، هنگامی که ضروری باشد (ریدی و همکاران، ۱۹۹۲ به نقل از عاطی نژاد، ۱۳۹۱)
گراهام (۱۹۹۷) عقیده دارد، راهبردهای فراشناختی به دانش آموزان اجازه می¬دهد تا یادگیری¬شان را برنامه¬ریزی، کنترل و ارزیابی کنند که در بهبود یادگیری، محوری¬ترین نقش را بازی می¬کند و دانش آموزان بدون رویکردهای فراشناختی، اساساً یادگیرندگان بدون هدف هستند (به نقل از وانگ و همکاران، ۲۰۰۹).
راهبردهای فراشناختی عمده را میتوان در سه طبقه قرارداد :۱) راهبردهای برنامهریزی ۲) راهبردهای نظم دهی ۳) راهبرد¬های نظارت و ارزشیابی . راهبردهای برنامه ریزی، شامل تعیین هدف برای یادگیری و مطالعه، پیش بینی زمان لازم برای مطالعه، تعیین سرعت مناسب مطالعه، تحلیل چگونگی برخورد با موضوع یادگیری، انتخاب راهبردهای یادگیری مفید است. منظور از کنترل و نظارت، ارزشیابی یادگیرنده از کارخود برای آگاهی یافتن از چگونگی پیشرفت خود و زیر نظر گرفتن و هدایت آن است. از جمله می توان نظارت بر توجه در هنگام خواندن یا نوشتن یک متن، از خود پرسیدن به هنگام مطالعه و کنترل زمان و سرعت مطالعه نام برد. این راهبردها به یادگیرنده کمک می¬کند تا هر وقت به مشکلی بر می¬خورد به سرعت آن را تشخیص داده، در رفع آن بکوشد. راهبردهای نظم¬دهی انعطاف¬پذیری در رفتار یادگیرنده را موجب می¬شوند و به او کمک می¬کنند تا هر زمان که برایش ضرورت داشته باشد، یادگیری خود را تغییر دهد (سیف، ۱۳۹۲).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 