فایل کامل پژوهش مبانی نظری ارزشیابی ملاکی و هنجاری؛ تحلیل رویکردهای سنجش و مقایسه در آموزش


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل پژوهش مبانی نظری ارزشیابی ملاکی و هنجاری؛ تحلیل رویکردهای سنجش و مقایسه در آموزش دارای ۴۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل پژوهش مبانی نظری ارزشیابی ملاکی و هنجاری؛ تحلیل رویکردهای سنجش و مقایسه در آموزش  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل پژوهش مبانی نظری ارزشیابی ملاکی و هنجاری؛ تحلیل رویکردهای سنجش و مقایسه در آموزش۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل پژوهش مبانی نظری ارزشیابی ملاکی و هنجاری؛ تحلیل رویکردهای سنجش و مقایسه در آموزش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل پژوهش مبانی نظری ارزشیابی ملاکی و هنجاری؛ تحلیل رویکردهای سنجش و مقایسه در آموزش :

فایل کامل پژوهش مبانی نظری ارزشیابی ملاکی و هنجاری؛ تحلیل رویکردهای سنجش و مقایسه در آموزش

فایل کامل پژوهش مبانی نظری ارزشیابی ملاکی و هنجاری؛ تحلیل رویکردهای سنجش و مقایسه در آموزش شامل ۴۸ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فایل کامل پژوهش مبانی نظری ارزشیابی ملاکی و هنجاری؛ تحلیل رویکردهای سنجش و مقایسه در آموزش
فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

تعریف

ارزشیابی آموزشی بر اساس ملاک مورد استفاده به دو دسته زیر تقسیم می شوند :

الف ) ارزشیابی وابسته به ملاک :

در این نوع ارزشیابی معیار یا ملاک ارزشیابی از پیش تعیین می شود و عملکرد فراگیر در آزمون با توجه به آن ملاک مورد قضاوت قرار می گیرد .

در این نوع ارزشیابی که بیشتر ویژه پیشرفت تحصیلی است نوعی ملاک مطلق که همان هدف های آموزشی از پیش تعیین شده هستند مورد استفاده قرار می گیرند.

در این شرایط سنجش برای بررسی دستیابی یا عدم دستیابی به اهداف آموزشی با ابزاری مانند آزمون صورت می گیرد.

یعنی کسب موفقیت در آزمون هایی که مبتنی بر ملاک است مستلزم یادگیری هدف های آموزشی در سطحی است که برنامه آموزشی بر آن اساس طراحی شده است .

ب) ارزشیابی وابسته به هنجار :

این نوع ارزشیابی به جای یک ملاک از پیش تعیین شده و مطلق بر اساس نوعی ملاک نسبی طراحی شده است . به این صورت که عملکرد فراگیران را با یکدیگر مقایسه می کنیم .

در این روش می توان تعیین کرد که پیشرفت فراگیر نسبت به سایر فراگیران چه وضعی دارد اما نمی توان تعیین کرد که پیشرفت یک دانش آموز نسبت به هدف های آموزشی چگونه است .

پایان این نوع آزمون ها جایگاه فراگیر را بر حسب رتبه ی درصدی یا نوعی هنجار سنی یا کلاسی و در مقایسه با گروه هنجار تعیین می شود. مانند آزمون های دستیاری.

و …

فایل کامل پژوهش مبانی نظری ارزشیابی ملاکی و هنجاری؛ تحلیل رویکردهای سنجش و مقایسه در آموزش
فهرست مطالب

تعریف
ارزشیابی وابسته به ملاک
ارزشیابی وابسته به هنجار
تحلیل سوال های آزمون های وابسته به ملاک
تجدید نظر و اصلاح آزمون
منحنی ویژگی سوال
پایایی آزمون
پایان

عنوان : ارزشیابی ملاکی و هنجاری

فرمت : پاورپوینت

حجم : ۳۶۰ کیلوبایت

تعداد صفحات : ۴۸

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.