فایل کامل مطالعه مبانی نظری فلسفه آموزش و پرورش؛ بررسی مبانی معرفت‌شناختی، هستی‌شناختی و ارزش‌شناختی در نظام‌های تربیتی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل مطالعه مبانی نظری فلسفه آموزش و پرورش؛ بررسی مبانی معرفت‌شناختی، هستی‌شناختی و ارزش‌شناختی در نظام‌های تربیتی دارای ۴۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل مطالعه مبانی نظری فلسفه آموزش و پرورش؛ بررسی مبانی معرفت‌شناختی، هستی‌شناختی و ارزش‌شناختی در نظام‌های تربیتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل مطالعه مبانی نظری فلسفه آموزش و پرورش؛ بررسی مبانی معرفت‌شناختی، هستی‌شناختی و ارزش‌شناختی در نظام‌های تربیتی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل مطالعه مبانی نظری فلسفه آموزش و پرورش؛ بررسی مبانی معرفت‌شناختی، هستی‌شناختی و ارزش‌شناختی در نظام‌های تربیتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل مطالعه مبانی نظری فلسفه آموزش و پرورش؛ بررسی مبانی معرفت‌شناختی، هستی‌شناختی و ارزش‌شناختی در نظام‌های تربیتی :

فایل کامل مطالعه مبانی نظری فلسفه آموزش و پرورش؛ بررسی مبانی معرفت‌شناختی، هستی‌شناختی و ارزش‌شناختی در نظام‌های تربیتی

فایل کامل مطالعه مبانی نظری فلسفه آموزش و پرورش؛ بررسی مبانی معرفت‌شناختی، هستی‌شناختی و ارزش‌شناختی در نظام‌های تربیتی شامل ۴۴ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فایل کامل مطالعه مبانی نظری فلسفه آموزش و پرورش؛ بررسی مبانی معرفت‌شناختی، هستی‌شناختی و ارزش‌شناختی در نظام‌های تربیتی
فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه

فلسفه آموزش و پرورش یا همانا فلسفه تعلیم و تربیت، یک علم میان رشته‌ای است که به بررسی رابطه آموزش و پرورش و فلسفه می پردازد. هدف از نوشتن این مبحث آشنایی مختصر با مفاهیم فلسفه، تعلیم و تربیت و بررسی نظریه پراگماتیسم و فلسفه تربیتی آن است. برای روشن شدن ارتباط فلسفه با تعلیم و تربیت لازم است ابتدا مفهوم فلسفه و تعلیم و تربیت را بیان نمود و سپس رابطه آنها را در پیوند با فلسفه پراگماتیسم بررسی کرد.

چیستی فلسفه

«فلسفه موضوعی نیست که منحصر به اهل فن باشد. اگر چه ممکن است عجیب جلوه کند، اما احتمالاً انسانی را نمی‌توان یافت که فلسفه پردازی نکند. لااقل در زندگی هر کس لحظه‌هایی هست که در آن لحظه ها او فیلسوف می‌شود». تقریباً همه ما افکار و آرای فلسفی داریم؛ خواه نسبت به آن آگاه باشیم یا نباشیم. عجب است که اگرچه برای اغلب مردم مفهوم فلسفه مبهم است ولی این کلمه در گفتگوی آنها زیاد به کار می‌رود. فلسفه روش درست اندیشیدن، راه خردمندانه زیستن و کوشش برای شناخت هستی است و فلسفه تربیت بر آن است که دریافتهای سنتی از فلسفه توان پاسخگویی کافی به واقعیت‌های زندگی روانی ـ تربیتی مردم در عصر حاضر را ندارد.

از فلسفه تعاریف بسیار و متنوع به عمل آمده است: فلسفه، اصطلاحی است که بدون بحث و مناظره نمی‌توان آن را به بیان واحدی تعریف کرد و شامل همه فعالیتهای عقلی گوناگونی است که همه آنها برای تصدیق مدعی های خود حد بالایی از کلیت را با اعتمادی که بیشتر بر استدلال و کمتر بر مشاهده و تجربه متکی است می‌آمیزند.

فلسفه عبارت است از مطالعه مسائلی که نهایی، انتزاعی و بسیار فراگیر هستند؛ این مسایل مربوط می‌شوند به ماهیت وجود، معرفت، اخلاق، دلیل و هدف انسان. همچنین، فلسفه علمی است کلی، به این معنی که هیچ مطالعه ای را از حوزه کار خود خارج نمی‌کند و از هر روشی که ممکن باشد بهره می گیرد؛ علمی است که موضوع آن مسایل نا‌معین و مشکلات بنیادی است و می خواهد با کندو‌کاو بیشتر تا ریشه مسایل نفوذ کند. پیاژ‌ه نیز در جایی به تعریف فلسفه پرداخته است وی می گوید: فلسفه به بررسی همزمان بسیاری از نمایه های واقعیت می پردازد تا تصویری کلی از جایگاه انسان در جهان و درک مقصد زندگی ارائه دهد. درک واقعیت ها به روشهای گوناگونی امکان پذیر می باشد که مهمترین رهیافت، تفکر منطقی می باشد.

و …

فایل کامل مطالعه مبانی نظری فلسفه آموزش و پرورش؛ بررسی مبانی معرفت‌شناختی، هستی‌شناختی و ارزش‌شناختی در نظام‌های تربیتی
فهرست مطالب

مقدمه
چیستی فلسفه
چیستی تعلیم و تربیت
رابطه فلسفه و تعلیم و تربیت
فلسفه و آموزش و پرورش پراگماتیسم
معلم پراگماتیست
پایان

عنوان : فلسفه آموزش و پرورش

فرمت : پاورپوینت

حجم : ۳۷۶ کیلوبایت

تعداد صفحات : ۴۴

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.