فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری تأثیر بازی‌های رایانه‌ای؛ تحلیل پیامدهای روانی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری تأثیر بازی‌های رایانه‌ای؛ تحلیل پیامدهای روانی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دارای ۸۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری تأثیر بازی‌های رایانه‌ای؛ تحلیل پیامدهای روانی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری تأثیر بازی‌های رایانه‌ای؛ تحلیل پیامدهای روانی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری تأثیر بازی‌های رایانه‌ای؛ تحلیل پیامدهای روانی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری تأثیر بازی‌های رایانه‌ای؛ تحلیل پیامدهای روانی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان :

چکیده
عده ای معتقدند که بازی های رایانه ای رابطه منفی با عملکرد تحصیلی و وضعیت سلامت روانی داشته و بر میزان رفتارهای پرخاشگرانه ، اضطراب ، افسردگی و گوشه گیری نوجوانانی که به این بازی ها می پردازند ، تأثیر دارد . هدف پژوهش حاضر بررسی و مقایسه تأثیر بازیهای رایانه ای بر سلامت روانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان ( در سه گروه دانش آموزانی که از اینگونه بازی ها استفاده نمی کنند ، کم استفاده می کنند و زیاد استفاده می کنند ) بود . متغییر های وابسته پژوهش حاضر سلامت روانی ( با ابعاد اضطراب، خصومت ، افسردگی ، جسمانی کردن ، حساسیت بین فردی ) و عملکرد تحصیلی بودند . جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان مقطع راهنمایی مدارس روزانه دولتی شهر کرج بود که در سال تحصیلی ۸۴-۱۳۸۳ مشغول به تحصیل بودند . حجم نمونه پژوهش حاضر ۱۰۰ نفر بود که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای و نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند . ابزار اندازه گیری پرسشنامه سلامت روانی SCL-90-R بود. نتایج آزمون تعقیبی LSD نشان داد که بین سلامت روانی دانش آموزانی که به بازی های رایانه ای نمی پردازند و آنهایی که زیاد به این بازی ها می پردازند تفاوت معناداری وجود دارد . همچنین نتایج بدست آمده نشان داد که بین دانش آموزانی که به بازی های رایانه ای نمی پردازند و آن ها که زیاد به این بازی ها می پردازند ، از نظر خصومت ، جسمانی کردن و اضطراب تفاوت معناداری وجود دارد و نیز بین دانش آموزانی که کم به بازی های رایانه ای می پردازند و آن ها که زیاد به این بازی ها می پردازند از نظر خصومت تفاوت معناداری وجود دارد . نتایج بدست آمده در بخش عملکرد تحصیلی نیز نشان داد که بین عملکرد تحصیلی سه گروه دانش آموز مورد بررسی تفاوت معناداری وجود ندارد .

فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری تأثیر بازی‌های رایانه‌ای؛ تحلیل پیامدهای روانی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان
فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده. ۵

فصل اول: کلیات

مقدمه. ۷

بیان مسأله. ۱۰

اهمیت و ضرورت انجام تحقیق.. ۱۱

اهداف تحقیق(کلی و ویژه). ۱۲

هدف کلی.. ۱۲

اهداف جزئی.. ۱۲

فرضیه‌ها یا پرسش‌های تحقیق.. ۱۳

متغیرهای تحقیق.. ۱۳

تعریف اصطلاحات و واژه ها. ۱۳

الف) باز های رایانه ای.. ۱۳

ب) افت تحصیلی.. ۱۴

ج) یادگیری.. ۱۴

فصل دوم: پیشینه و ادبیات

تعریف بازی و ویژگی های آن.. ۱۷

تعریف بازی های رایانه ای.. ۱۷

ویژگی های بازی های رایانه ای.. ۱۸

ساختار بازی های رایانه ای.. ۱۹

تاریخچه بازی های رایانه ای.. ۲۰

تاریخچه بازی های رایانه ای در ایران.. ۲۱

تقسیم بندی بازی های رایانه ای.. ۲۲

بازی های رایانه ای آموزشی.. ۲۴

اهمیت و ضرورت بازی در آموزش… ۲۵

بازی های رایانه ای و تأثیرات آن ها در کودکان و نوجوانان.. ۲۷

معایب بازی های رایانه. ۳۱

الف) آسیب های جسمانی.. ۳۱

ب) آسیب های روانی ـ تربیتی.. ۳۱

یادگیری.. ۳۳

انواع یادگیری.. ۳۳

عوامل مؤثر بر یادگیری.. ۳۵

انواع بازده‌های یادگیری.. ۳۷

نظریه های یادگیری.. ۳۸

نظریه یادگیری رفتاری.. ۳۸

نظریه یادگیری اجتماعی.. ۳۹

نظریه شناختی(گشتالت) ۳۹

یادگیری از نظر جیمز وندر زندن.. ۴۰

پیشینه تحقیق.. ۴۰

پیشینه خارجی.. ۴۰

پیشینه داخلی.. ۴۲

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

روش تحقیق.. ۴۷

جامعه آماری تحقیق.. ۴۷

حجم نمونه. ۴۸

ابزار اندازه گیری.. ۴۸

روش تجزیه و تحلیل.. ۵۱

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات

نتایج.. ۵۲

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

نتیجه گیری.. ۶۲

پیشنهادات… ۶۶

منابع و مأخذ.. ۶۷

ضمایم

پرسشنامه SCL –90-R.. 72

فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری تأثیر بازی‌های رایانه‌ای؛ تحلیل پیامدهای روانی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان
فهرست جداول

عنوان صفحه

جدول شماره ۱- خلاصه تجزیه و تحلیل واریانس تفاوت گروه ها در ابعاد مختلف مقیاس براساس داده های ارایه شده در جدول شماره ۱ ، تفاوت بین گروه ها در بعد جسمانی کردن …………………………………………… ۵۹

جدول شماره ۲ – نتایج آزمون توکی (HSD) برای بررسی تفاوت دو به دو میانگین نمره های دانش آموزان در بعد جسمانی کردن ……………………………………………………………………………………………………………………. ۶۱

جدول شماره ۳ – نتایج آزمون تعقیبی توکی ( HSD) برای بررسی تفاوت دوبه دو میانگین نمره های دانش آموزان در بعد خصومت ……………………………………………………………………………………………………………. ۶۲

جدول شماره ۴ – نتایج آزمون تعقیبیLSD برای بررسی تفاوت دوبه دو میانگین نمره های دانش آموزان در بعد اضطراب ……………………………………………………………………………………………………………………………. ۶۳

جدول ۵ – خلاصه تجزیه و تحلیل واریانس تفاوت سلامت روانی گروه ها …………………………………………. ۶۴

جدول شماره ۶ – نتایج آزمون تعقیبی LSD برای بررسی تفاوت دوبه دو میانگین نمره های سلامت روانی گروه ها ………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۵

جدول شماره ۷ – توزیع فراوانی میانگین معدل دانش آموزان گروه ها ……………………………………………….. ۶۵

جدول شماره ۸ – خلاصه تجزیه و تحلیل واریانس تفاوت میانگین معدل دانش آموزان گروه ها …………….. ۶۶

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.