فایل کامل مطالعه مبانی نظری کارآفرینی مبتنی بر دانش؛ تحلیل ضرورت آن برای اشتغال مؤثر دانشآموختگان آموزش عالی
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
فایل کامل مطالعه مبانی نظری کارآفرینی مبتنی بر دانش؛ تحلیل ضرورت آن برای اشتغال مؤثر دانشآموختگان آموزش عالی دارای ۱۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت فایل کامل مطالعه مبانی نظری کارآفرینی مبتنی بر دانش؛ تحلیل ضرورت آن برای اشتغال مؤثر دانشآموختگان آموزش عالی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل کامل مطالعه مبانی نظری کارآفرینی مبتنی بر دانش؛ تحلیل ضرورت آن برای اشتغال مؤثر دانشآموختگان آموزش عالی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل مطالعه مبانی نظری کارآفرینی مبتنی بر دانش؛ تحلیل ضرورت آن برای اشتغال مؤثر دانشآموختگان آموزش عالی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل کامل مطالعه مبانی نظری کارآفرینی مبتنی بر دانش؛ تحلیل ضرورت آن برای اشتغال مؤثر دانشآموختگان آموزش عالی :
پاورپوینت بررسی کارآفرینی مبتنی بر دانش شرط لازم برای اشتغال مؤثر دانش آموختگان آموزش عالی در ۱۶ اسلاید قابل ویرایش
طرح مسأله
دانش آموختگان آموزش عالی در کشورهای پیشرفته
یادگیرنده ،خلاق ، نوآور و کارآفرین
و ایجاد کننده شغل برای افراد عادی هستند
انتظار داریم در ایران نیز دانش آموختگان آموزش عالی
یادگیرنده ،خلاق ، نوآور ، کارآفرین
و ایجادکننده شغل برای افراد عادی باشند
در حالی که در ایران
بیش از ۸۸ درصد از دانش آموختگان مزد بگیرند
و بیش از ۱۳ درصد آنها نمی توانند شغل دلخواه خود را پیدا کنند و
حدود ۲۰ درصد از آنها در شغل های نامناسب اشتغال دارند.
وضعیت فعالیت دانش آموختگان آموزش عالی در ایران ۱۳۸۳
نرخ فعالیت ۲/۸۰
بیشترین نرخ فعالیت در رشته های فنی و مهندسی با ۵/۸۷درصد
کمترین نرخ فعالیت در رشته های علوم انسانی با ۱/۶۹درصد
نرخ بیکاری ۱۳
بیشترین نرخ بیکاری در رشته های علوم ریاضی و کامپیوتر با ۵/۲۰درصد
کمترین نرخ فعالیت در رشته های معماری و شهرسازی با ۳/۴درصد
نرخ اشتغال ۸۷
سئوال؟؟
چرا درصد قابل توجهی از دانش آموختگان آموزش عالی بیکارمی مانند و در شغل مناسب و شایسته خود شاغل نمی شوند؟
پاسخهای ممکن به سئوال فوق
نظام آموزش عالی ایران ،دانش آموختگانی با کیفیت مطلوب تربیت نمی کند بطوریکه آنها توانایی کارآفرینی و تخصص لازم برای شغل های موجود را ندارند.
نظام اقتصادی ایران مشکل جذب دانش آموختگان آموزش عالی را دارد. بطوریکه شغل مناسب کافی وجود ندارد و سطح دانش بری شغلهای موجود بسیار پایین است.
هر دو مسأله همزمان وجود دارد.
به نظر ما مسأله دو طرفه است یعنی هم دانش آموختگان توانایی لازم را ندارد و هم نظام اقتصادی توانایی جذب آنها را ندارد.
هدف بحث ارائه راه حل مناسب برای این مسأله و تحلیل آن است.
مفهوم کارآفرینی
در یک مفهوم گسترده، کارآفرینی بعنوان فعالیت های بهبود ثبات اقتصادی ، بهره برداری مؤثر از منابع ،ایجاد ارزش اقتصادی جدید و فراهم سازی فرصت های اشتغال جدید، تعریف شده است.
در یک مفهوم محدود تر کارآفرینی به معنی ایجاد یک مؤسسه جدید تعریف شده است
تعریف بینا بینی از کارآفرینی :کارآفرینی فرایندی است که طی آن فرصت های جدید ایجاد کالا ها و خدمات، کشف ،ارزیابی و مورد استفاده قرار می گیرند.
تعریف ما: فرآیند توسعه و بهره برداری از فرصت های تجاری جدید کارآفرینی نامیده می شود.
پیشنهادها
ایجاد ترم کارآفرینی در رشته های دانشگاهی
تجدید نظر در روش های آموزش و یادگیری ،و برنامه های درسی
ایجاد بازاری برای سرمایه خطر پذیر
توسعه زیرساخت های ثبت اختراعات
ایجاد دانشگاه های تحقیقاتی و تشویق کارآفرینی در دانشگاه ها
اصلاح قانون مالکیت فکری
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 