فایل کامل مطالعه مبانی نظری مدرسه دارالفنون؛ تحلیل تاریخی و بررسی ویژگی‌های معماری این بنای آموزشی نوین


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل مطالعه مبانی نظری مدرسه دارالفنون؛ تحلیل تاریخی و بررسی ویژگی‌های معماری این بنای آموزشی نوین دارای ۲۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل مطالعه مبانی نظری مدرسه دارالفنون؛ تحلیل تاریخی و بررسی ویژگی‌های معماری این بنای آموزشی نوین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل مطالعه مبانی نظری مدرسه دارالفنون؛ تحلیل تاریخی و بررسی ویژگی‌های معماری این بنای آموزشی نوین۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل مطالعه مبانی نظری مدرسه دارالفنون؛ تحلیل تاریخی و بررسی ویژگی‌های معماری این بنای آموزشی نوین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل مطالعه مبانی نظری مدرسه دارالفنون؛ تحلیل تاریخی و بررسی ویژگی‌های معماری این بنای آموزشی نوین :

ایران در دوران قاجاریه، جامعه ای محدود، بسته و به دور از هرگونه پیشرفت و تحول اجتماعی محسوب می شد.
قدرت سیاسی در جامعه به شکل هرم بود و شاه در راس تمام امور سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قرار داشت. پس از شاه درباریان و رجال سیاسی به دلیل نزدیکی به شاه و برخورداری از امتیازات سیاسی و اجتماعی در تحکیم مبانی قدرت شاه می کوشیدند و سعی در حفظ وضع موجود داشتند.
عدم انعطاف سیاسی حاکمان سبب شد تا تمام ارکان اجتماع تحت تاثیر دیکتاتوری شاه به دور از هرگونه تحول و پیشرفتی باقی بماند.
در مقابل جامعه ایرانی، جوامع اروپایی دوران فئودالیسم و قدرت های بلامنازع سیاسی را پشت سر گذاشته بودند و به مرحله حکومت های مشروطه رسیده بودند.

Òبسیاری از دولتمردان ایرانی از این تحولات اطلاعی نداشتند و آگاهی آنان در حد رییس یک ایل بود.
آنان نه با علوم و فنون جدید آشنا بودند و نه درصدد آشنا شدن با دنیای پیرامون بودند. این افراد منافع خود را در حفظ وضع موجود می دیدند و با اندیشه های نو و توسعه گرا مخالف بودند زیرا توسعه و پیشرفت سبب تحرک اجتماعی می شد و مسلما تحول فکر و اندیشه بر دیواره های قطور استبداد فشار وارد می کرد. در واقع شاه و اطرافیانش منافع خود را در دیکتاتوری مطلق و جامعه بسته و ناآگاه جست وجو می کردند. به این ترتیب ایران قرن ۱۳ هـ.ش برابر با قرن ۱۹ میلادی با جامعه غربی در همان زمان قابل مقایسه نبود.

فایل کامل مطالعه مبانی نظری مدرسه دارالفنون؛ تحلیل تاریخی و بررسی ویژگی‌های معماری این بنای آموزشی نوین
فهرست
تاریخچه دارالفنون
روسای دارالفنون
معلمان دارالفنون
دانش آموختگان دارالفنون
مخالفان دارالفنون
بنای ساختمان دارالفنون
ساختمان فعلی دارالفنون

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.