فایل کامل پژوهش مبانی نظری ویژگی‌های مدیریت کارآفرینی؛ تحلیل رویکردها و مهارت‌های لازم برای توسعه کسب‌وکار


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل پژوهش مبانی نظری ویژگی‌های مدیریت کارآفرینی؛ تحلیل رویکردها و مهارت‌های لازم برای توسعه کسب‌وکار دارای ۱۰۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل پژوهش مبانی نظری ویژگی‌های مدیریت کارآفرینی؛ تحلیل رویکردها و مهارت‌های لازم برای توسعه کسب‌وکار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل پژوهش مبانی نظری ویژگی‌های مدیریت کارآفرینی؛ تحلیل رویکردها و مهارت‌های لازم برای توسعه کسب‌وکار۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل پژوهش مبانی نظری ویژگی‌های مدیریت کارآفرینی؛ تحلیل رویکردها و مهارت‌های لازم برای توسعه کسب‌وکار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل پژوهش مبانی نظری ویژگی‌های مدیریت کارآفرینی؛ تحلیل رویکردها و مهارت‌های لازم برای توسعه کسب‌وکار :

پاورینت بررسی ویژگی‌های مدیریت کارآفرینی در ۱۰۶ اسلاید قابل ویرایش

رِئوس مطالب

– مقدمه
– تعاریف کارآفرینی
– کارآفرینی سازمانی
– نقش‌های کارآفرینان
– ویژگی‌های کارآفرینان
– تفاوت کارآفرین با غیرکارآفرین
– تفاوت کارآفرین با مدیر
– دیدگاه فرایندی و مدل‌های کارآفرینی
– ارائه مدل کارآفرینی

هفت اصل موفقیت کارآفرینی

۱- همگام بودن با تغییرات جهانی
۲- کسب و کارگرا بودن
۳- بازارگرا بودن
۴- مدیریت استراتژیک
۵- دانایی – مدیریت دانش
۶- نوآوری
۷- رشد

تعاریف کارآفرین

واژه کارآفرین : از کلمه فرانسوی Entreprendre به معنای متعهد شدن Undertake
نشأت گرفته است .
روند تحول زندگی از دوران غارنشینی تاکنون به شیوه‌های متفاوتی توصیف شده است؛
اما آنچه که در تمامی تحلیل‌ها مورد توجه قرار گرفته است همانا تقش “ عامل تغییر “
( Change Agent ) یا در واقع همان نیرویی است که پیشرفت مادی را سبب شده است .
امروزه متوجه شده‌اند که “ عامل تغییر “ از ابتدا وجود داشته و در آینده نیز نقش آن را
کارآفرینان ایفاء خواهند نمود .

ضرورت کارآفرینی در سازمان

۱- افزایش سریع رقبای جدید
۲- ایجاد حس بی اعتمادی نسبت به شیوه‌های مدیریت سنتی درشرکت‌ها
۳- خروج بهترین نیروهای کاری از شرکت‌ها و اقدام آنها به کارآفرینی
مستقل

Entrepreneur
فراکارآفرین یا کارآفرین سازمانی

گات و گینزبرگ ۱۹۹۳ Goth & Ginsberg

کسی که در زیر چتر یک شرکت محصولات؛ فعالیت‌ها و تکنولوژی جدید را کشف و به بهره برداری می‌رساند .

نیازهای سازمانی کارآفرینان

– نیاز به توجه اعتماد احترام تشویق و حمایت
– نیاز به آزادی در انتخاب نقش خود در سازمان
– نیاز به آزادی در انتخاب همکاران و پرسنل خود
– نیاز به ارتباط نزدیک سریع و راحت با خارج سازمان
– نیاز به آزادی از زنجیره فرمان و سلسله مراتب سازمانی
– نیاز به آزادی از کارهای تکراری روزمره و یکنواخت
– نیاز به آزادی عمل در نحوه انجام کارها
– نیاز به دراختیارداشتن ”زمان آزاد“ برای پیگیری ایده‌های نو
– نیاز به دراختیارداشتن”منابع آزاد“ و بدون کنترل و پاسخگویی
جهت استفاده در طرح‌ها و ایده‌های نو شخصی
– نیاز به اطلاعات به موقع موثق مرتبط
– نیاز به اخذ سریع نتیجه کار و عمل خود
– نیاز به آموزش
– نیاز به سرعت عمل ( عدم بوروکراسی )
– نیاز به کار مفرح ( ضمن شوخی )

نقش‌های کارآفرینان

– عامل ایجاد و توزیع ثروت ؛ برانگیزنده توسعه اقتصادی جامعه یا به عبارتی موتور رشد و توسعه اقتصادی .
– عامل اشتغال زایی .
– عامل انتقال تکنولوژی .
– عامل ترغیب و تشویق سرمایه گذاری .
– عامل شناخت ایجاد و گسترش بازارهای جدید .
– عامل تعادل در اقتصاد پویا .
عامل تحول وتجدید حیات ملی ومحلی ( کارآفرینی فراتر از شغل و حرفه است یک-
شیوه زندگی است )

نقش‌های کارکردی کارآفرینان در تئوری‌های اقتصادی

۱- معامله گر
۲- هماهنگ کننده

نوآوری

نوآوری را می‌توان فرایندی تعریف کرد که طی
آن فنون وتولیدات جدید به سیستم اقتصادی معرفی
می‌شوند . نوآوری موفق زمانی صورت می‌گیرد
که قابلیت انجام کاری که پیش از این نمی‌توانست
صورت بگیرد یا حداقل اقتصادی و مناسب
نبوده مهیا شود .

خلاقیت

خلاقیت همانا توانایی خلق فکرهای جدید است که این فکرها ممکن است به محصولات یا خدمات جدید نیز منجر شوند.
دردایره المعارف علوم اجتماعی از خلاقیت چنین تعاریفی ذکر شده است :
۱ – توانایی هستی بخشیدن به پدیده‌ای جدید
۲- فرایند روانشناختی یا فرایندهایی که ازطریق آنها محصولات جدید و ارزشمند خلق می‌شوند

توفیق طلبی

نیاز به توفیق عبارت است از تمایل به انجام کار در
استانداردهای عالی جهت موفقیت در موقعیت‌های رقابتی .
افراد با نیاز به توفیق بالا مایل هستند تا همواره در چالش
باشند و در راه رسیدن به اهداف قابل دسترسی و همچنین
نسبت به عملکرد خود ؛ به بازخورد مکرر و منظم زمانی
نیاز دارند .
این افراد ترجیح می‌دهند تا شخصاً مسئولیت حل مشکلات؛
تعیین اهداف و دستیابی به آنها را از طریق تلاش شخصی
خود بعهده گیرند .

ویژگی‌های کارآفرینان

ریسک پذیری
منبع اختبارات رسمی
نو‌آوری و خلاقیت
تمایل به مسئولیت پذیری
منبع اختبارات رسمی
ریسک پذیری ؛ نیازبه توفیق
آرزومند؛ استقلال طلب؛ مسئولیت پذیر؛اعتماد به نفس
روابط انسانی؛ توانایی به ایجاد ارتباطات؛ دانش فنی
پیش بینی و فرض خطر
نیاز به توفیق؛ خودمختاری؛ متهاجم؛ قدرت؛ شناخت؛ نوآوری؛ عدم وابستگی
نیاز به قدرت
مرکز کنترل داخلی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.