فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری ماشین‌های باگی؛ تحلیل طراحی، عملکرد و کاربرد آن‌ها در صنایع و حمل‌ونقل


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری ماشین‌های باگی؛ تحلیل طراحی، عملکرد و کاربرد آن‌ها در صنایع و حمل‌ونقل دارای ۲۳۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری ماشین‌های باگی؛ تحلیل طراحی، عملکرد و کاربرد آن‌ها در صنایع و حمل‌ونقل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری ماشین‌های باگی؛ تحلیل طراحی، عملکرد و کاربرد آن‌ها در صنایع و حمل‌ونقل۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری ماشین‌های باگی؛ تحلیل طراحی، عملکرد و کاربرد آن‌ها در صنایع و حمل‌ونقل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری ماشین‌های باگی؛ تحلیل طراحی، عملکرد و کاربرد آن‌ها در صنایع و حمل‌ونقل :

عنوان کامل: طراحی و تحلیل ساخت ماشین باگی

دسته: مکانیک

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات :۲۳۰

چکیده ای از مقدمه آغازین ” بررسی ماشین های باگی ” بدین شرح است:

اگر بخواهیم منصفانه به تاریخچه اتومبیل بنگریم ، تصور من بر این است باید همان ارابه های چوبی و طراح آنها را هم جزیی از صنعت اتومویل و تاریخچه آن دانست.

اما صنعت اتومبیل سازی با شکل و موتوری صنعتی در ابتدا به صورت اتفاقی و پراکنده به وسیله چند مخترع صورت گرفت. آنها به طور پیوسته روی اتومبیلهای خویش کار کردند تا امروزه به صورت کنونی درآمده است. اتومبیل وسیله ای است که در طول دهه های طولانی به وسیله افراد مبتکر و مخترم زیادی تکمیل گردیده و سخن نابه جایی نیست ، اگر بگوییم ، اختراع آن را نمی توان به کس خاصی نسبت داد.

اتومبیل ابتدایی از نیروی بخار استفاده می نمود و شباهت زیادی به درشکه داشته است. ولی به مرور گذشت زمان، و آگاهی به قدرت بیشتر سوختهای دیگر ، توسط طراحان و مهندسان به شکل امروزی در آمد و به حداکثر ایمنی و رفاه رسید، که تقریبا جزء اصلی زندگی انسان ها گردیده است.

این صنعت با اختراع موتور احتراقی در سال ۱۸۶۰ میلادی به وسیله یک بلژیکی به نام اتین لونوار اختراع گردید و سپس به صورت خیلی سریع تغییرات عمده ای نمود. با پی بردن به نیروی موتور احتراقی روند تکامل این صنعت تسریع پیدا نمود و در بین سال های ۱۸۶۰ تا ۱۹۷۰ میلادی در اروپا اختراعات مختلفی به وسیله چند تن از مهندسین انجام گرفت.

بخشی از فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری ماشین‌های باگی؛ تحلیل طراحی، عملکرد و کاربرد آن‌ها در صنایع و حمل‌ونقل
فهرست مقاله:

فصل اول : مقدمه
۱-۱ موضوع نامه
۱-۲ سخن نگارنده
۱-۳ تاریخچه اتومبیل
۱-۴ انواع اتومبیل بر اساس طراحی
۱-۵ آشنایی عمومی با ماشینهای باگی
فصل دوم: سیستم شاسی و اسکلت
۲-۱ پیشگفتار
۲-۲ انواع شاسی
۲-۲-۱ شاسی مستقل
۲-۲-۲ شاسی نیمه جدانشدنی
۲-۲-۳ شاسی نردبانی
۲-۲-۴ شاسی صفحه ای
۲-۲-۵ شاسی لوله ای
۲-۲-۶ شاسی ستون فقراتی
۲-۲-۷ شاسی یکپارچه
۲-۲-۸ شاسی مستفد در باگی
۲-۳ سیستم تعلیق
۲-۴ انواع سیستمهای تعلیق
۲-۴-۱ سیستم تعلیق مستقل
۲-۴-۱-۱ سیستم تعلیق مستقل پاندولی
۲-۴-۱-۲ سیستم تعلیق مستقل یک مفصلی
۲-۴-۱-۳ سیستم تعلیق مستقل عقب با اهرم دو شاخه ای
۲-۴-۱-۴ سیستم تعلیق مستقل هیدرو استاتیک
۲-۴-۱-۵ سیستم تعلیق مستقل هیدرو پنوماتیک
۲-۴-۲ انواع سیستم تعلیق در محور جلو
۲-۴-۲-۱ طبق دار
۲-۴-۲-۲ تلسکوپی – مک فرسون
۲-۴-۲-۳ طولی
۲-۴-۳ تعلیق نیمه مستقل دو دیون
۲-۴-۴سیستم های تعلیق ویژه
۲-۴-۵ سیستمهای تعلیق ثابت
۲-۴-۶ سیستم تعلیق مستفد در باگی ها
۲-۵ ارتعاش گیرها
۲-۵-۱ فنرهای تخت
۲-۵-۲ فنرهای پیچشی
۲-۵-۳ میله های پیچشی
۲-۵-۴ فنرهای بادی
۲-۵-۵ اساس کار ارتعاش گیرها
۲-۵-۶ ستون – پایه و میل موج گیر
۲-۵-۷ لزوم استفاده از کمک فنر
۲-۵-۸ اساس کار کمک فنر
۲-۵-۹ انواع کمک فنر
۲-۵-۹-۱ تلسکوپی هیدرولیکی
۲-۵-۹-۲ گازی
۲-۵-۹-۳ شیطانکی
۲-۵-۹-۴ نواری
۲-۵-۹-۵ اصطکاکی
۲-۵-۹-۶ پره دار
۲-۵-۹-۷ روغنی گازی
۲-۵-۹-۸ هوایی
۲-۵-۹-۹ روغنی گازی در سیستم هیدروپنوماتیکی
۲-۵-۹-۱۰ وزنه ای
۲-۶ عیب یابی کمک فنر
فصل سوم : سیستم تولید و انتقال قدرت
۳-۱ تولید قدرت
۳-۱-۱ انواع موتور
۳-۱-۱-۱ موتورهای احتراق داخلی
۳-۱-۱-۱-۱ انواع موتورهای اس اس
۳-۱-۱-۱-۲ موتورهای چهارزمانه
۳-۱-۱-۱-۳ موتورهای دوزمانه
۳-۱-۱-۱-۴ فرایندهای موتورهای دورانی
۳-۱-۱-۱-۴-۱ مکش
۳-۱-۱-۱-۴-۲ تراکم
۳-۱-۱-۱-۴-۳ احتراق
۳-۱-۱-۱-۴-۴ تخلیه
۳-۱-۲ سیلندر
۳-۱-۳ محفظه لنگ
۳-۱-۴ پیستون
۳-۱-۵ شاتون
۳-۱-۶ میل لنگ
۳-۱-۷ یاتاقانهای ثابت
۳-۱-۸ یاتاقانهای متحرک
۳-۱-۹ تشریح ساده سایر قطعات
۳-۱-۹-۱ رادیاتور
۳-۱-۹-۲ ترموستات
۳-۱-۹-۳ کویل
۳-۱-۹-۴ دلکو
۳-۱-۹-۵ وایر شمع
۳-۱-۹-۶ شمع
۳-۱-۹-۷ دینام
۳-۱-۱۰ موتورهای دیزلی۶ زمانه
۳-۱-۱۱ موتورهای انژکتوری
۳-۱-۱۲ تقویت کننده های موتور
۳-۱-۱۲-۱ توربوشارژ
۳-۱-۱۲-۲ سوپر شارژر
۳-۲ انتقال قدرت
۳-۲-۱ کوپلینگها
۳-۲-۱-۱ کوپلینگهای سخت
۳-۲-۱-۲ کوپلینگهای پوسته ای
۳-۲-۱-۳ کوپلینگهای فلانچی
۳-۲-۱-۴ کوپلینگهای انعطلف پذیر
۳-۲-۱-۵ کوپلینگهای توربوفلکس
۳-۲-۱-۶ کوپلینگهای شبکه ای
۳-۲-۱-۷ کوپلینگهای چرخ دنده ای
۳-۲-۱-۸ کوپلینگهای فکی
۳-۲-۱-۹ کوپلینگهای رولکس
۳-۲-۱-۱۰ کوپلینگهای آکاردئونی
۳-۲-۱-۱۱ کوپلینگهای پارافلکس
۳-۲-۱-۱۲ کوپلینگهای رادیال – متغیر زاویه ای
۳-۲-۲ کلاچ ها
۳-۲-۲-۱ کلاچ های یک صفحه ای
۳-۲-۲-۲ کلاچ های چند صفحه ای
۳-۲-۲-۳ کلاچ های مخروطی
۳-۲-۲-۴ کلاچ های اتوماتیک
۳-۲-۲-۵ کلاچ های ایمنی
۳-۲-۲-۶ کلاچ های سانتریفوژ
۳-۲-۲-۷ کلاچ های یک جهته
۳-۲-۲-۸ کلاچ ها قطع و وصل شونده الکتریکی
۳-۲-۲- ۹کلاچ ها قطع و وصل شونده هیدرولیکی پنوماتیکی
۳-۲-۳ جنس کلاچ و ترمزها
۳-۲-۴ انتخاب کوپلینگ
۳-۲-۵ سیستم انتقال قدرت دو کلاچه
۳-۲-۶ چگونگی کارکرد دنده های خودرو
۳-۲-۷ جعبه دنده
۳-۲-۸ گیربکس اتوماتیک
۳-۲-۸-۱ تشریح مکانیزم گیربکس اتوماتیک
۳-۲-۹ باندها و کلاچ ها
۳-۲-۱۰ سیستم هیدرولیک پمپ و گاورنر
۳-۳ گرداننده نهایی خودرو
۳-۳-۱ دیفرانسیل
۳-۳-۱-۱ انواع دیفرانسیل در خودروها
۳-۳-۱-۱-۱ ساده
۳-۳-۱-۱-۲ چهارچرخ محرک
۳-۳-۱-۱-۳ کمک دار
۳-۳-۱-۱-۴ خورشیدی
فصل پنجم : سیستم فرمان
۵-۱ زوایای هندسی
۵-۱-۱ زاویه تو این
۵-۱-۲ تو اوت
۵-۱-۳ کمبر
۵-۱-۴ کستر
۵-۱-۵ محور چرخش چرخ جلو کینگ پین
۵-۲ هندسه فرمان
۵-۳ فرمان
۵-۳-۱ انواع فرمان
فصل ششم : سیستم ترمز
۶-۱ انواع ترمز
۶-۱-۱ ترمز کفشکی
۶-۱-۱-۱ انواع کفشک بندی
۶-۱-۱-۱-۱ نوع ساده
۶-۱-۱-۱-۲ نوع دوبل یک طرفه
۶-۱-۱-۱-۳ نوع دوبل دو طرفه
۶-۱-۱-۱-۴ نوع سروی کامل
۶-۱-۱-۲ جنس لنت
۶-۱-۲ ترمز دیسکی
۶-۱-۲-۱ روش کار ترمز دیسکی
۶-۲ هواگیری ترمزها
۶-۳ بوستر
۶-۴ ترمز ABS
۶-۵ سیستم ترمز ماشین باگی
فصل هفتم : متعلقات و سیستمها انجام حرکت
۷-۱ چرخها و تیوپ
۷-۲ باد تایر
۷-۳ کیسه های هوا
فصل هشتم : نگهداری
۸-۱ انتخاب بهترین روغن باگی
۸-۲ انتخاب بهترین روغن موتور
۸-۳ انتخاب بهترین روغن ترمز
۸-۴ انتخاب بهترین مایع خنک کننده
۸-۵ انتخاب بهترین روغن دنده
۸-۶ نکات مهم در نگهداری ماشینهای باگی
فصل نهم : پیوست و منابع
۹-۱ پیوست
۹-۱-۱ پیوست اول- تعریفنامه
۹-۱-۲ پیوست دوم- عکسهای نمونه
۹-۱-۳ پیوست سوم- جداول
۹-۲- منابع

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.