فایل ورد کامل کاربرد الگوریتم‌های بهینه‌سازی مبتنی بر آموزش یادگیری؛ حل مسائل زمان‌بندی پروژه‌ها با منابع محدود


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل کاربرد الگوریتم‌های بهینه‌سازی مبتنی بر آموزش یادگیری؛ حل مسائل زمان‌بندی پروژه‌ها با منابع محدود دارای ۱۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل کاربرد الگوریتم‌های بهینه‌سازی مبتنی بر آموزش یادگیری؛ حل مسائل زمان‌بندی پروژه‌ها با منابع محدود  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل کاربرد الگوریتم‌های بهینه‌سازی مبتنی بر آموزش یادگیری؛ حل مسائل زمان‌بندی پروژه‌ها با منابع محدود۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل کاربرد الگوریتم‌های بهینه‌سازی مبتنی بر آموزش یادگیری؛ حل مسائل زمان‌بندی پروژه‌ها با منابع محدود،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل کاربرد الگوریتم‌های بهینه‌سازی مبتنی بر آموزش یادگیری؛ حل مسائل زمان‌بندی پروژه‌ها با منابع محدود :

استفاده از الگوریتم بهینه سازی مبتنی بر آموزش- یادگیری برای حل مسئله زمانبندی پروژه ها با منابع محدود

تعداد صفحات :۱۲۰

چکیده

مسئله زمانبندی پروژه با منابع محدود، در سال­های اخیر مورد تحقیق بسیاری از محققان در رشته ­های مختلف بوده ­است. در این مسئله هدف زمانبندی فعالیت­های پروژه با توجه به روابط پیشنیازی و محدودیت منابع در کمترین زمان می­باشد. در این مسئله فضای جستجوی بسیار بزرگی جهت دست­یابی به جواب بهینه وجود دارد و نیازمند انجام محاسبات طولانی بخصوص برای ابعاد بزرگ مسئله با محدودیت­های زیاد می­­شود و الگوریتم­های دقیق برای آن موثر نیستند. الگوریتم ­های فراابتکاری بعنوان جایگزین روش­های دقیق برای حل آن، پیشنهاد شده­است. در این پایان نامه الگوریتم فراابتکاری مبتنی بر آموزش- یادگیری برای حل این مسئله استفاده شده­است. این الگوریتم مبتنی بر جمعیت است که اخیرا معرفی شده است و فرایند آموزش و یادگیری در کلاس درس را شبیه سازی می­کند. همچنین برای جلوگیری از محلی شدن پاسخ­ها از رویکرد نخبه­گرایی در این الگوریتم استفاده شده­است. از ویژگی­های این الگوریتم این است که نیازی به پارامترهای کنترلی اختصاصی الگوریتم، ندارد و فقط پارامترهای کنترلی عمومی مانند اندازه جمعیت و تعداد نسلها را شامل می­گردد. الگوریتم داری دو فاز، فاز معلم و فاز فراگیر است. ابتدا تعدادی زمانبندی را بطور تصادفی بر اساس جمعیت اولیه الگوریتم ها تولید می­کنیم، سپس فازهای الگوریتم را روی زمانبندی­ ها اعمال می­کنیم بطوریکه جمعیت اولیه به طور تکراری بهبود می­یابد تا به شرط توقف برسیم. همچنین تاثیر عواملی مانند اندازه جمعیت و اندازه نخبه و تعداد زمانبندی­ها بر الگوریتم، بررسی شده است. کارایی الگوریتم ارائه شده با دیگر الگوریتم ­های بکار گرفته شده در حل این مسئله، مقایسه شده است و نتایج موثر با قابلیت رقابت بالا با دیگر الگوریتم ­ها حاصل شده­ است.

فصل ۱: مقدمه

۱-۱ مقدمه

۱-۲ اهداف پژوهش

۱-۳ ساختار پژوهش

فصل ۲: مروری بر ادبیات تحقیق و تعریف مسئله

۲-۱ مقدمه

۲- ۲ زمانبندی پروژه

۲-۳ زمان بندی پروژه با منابع محدود

۲-۴ معیارهای مدل کردن مسئله زمان بندی پروژه با منابع محدود

۲-۴-۱ ماهیت فعالیت­ها

۲-۴-۲ نوع منبع

۲-۴-۳ نوع روابط پیش نیازی

۲-۴-۴ نوع تابع هدف

۲-۴-۵ تعداد تابع هدف

۲-۴-۶ تعداد پروژه­ها

۲-۵ مدل پریتسکر

۲-۶ مدل کلین

۲-۷ مدل آلوارز و تاماریت

فصل سوم: الگوریتم بهینه­سازی مبتنی بر آموزش­ یادگیری

۳-۱ مقدمه

۳-۲ الگوریتم­های فراابتکاری

۳-۳ الگوریتم مبتنی بر آموزش- یادگیری

۳-۳-۱ فاز معلم

۳-۳-۲ فاز فراگیر

۳-۳-۳ الگوریتم TLBO نخبه سالارانه

فصل چهارم: حل مسئله

۴-۱ مقدمه

۴-۲ سوابق اخیر حل مسئله زمانبندی پروژه با منابع محدود

۴-۳ حل مسئله زمانبندی با الگوریتم­های فراابتکاری سازنده

۴-۳-۱ روش تولید زمانبندی سری

۴-۳-۲ روش تولید زمانبندی موازی

۴-۳-۳ روش زمانبندی پسرو و پیشرو

۴-۴ حل مسأله زمانبندی پروژه با منابع محدود به وسیله الگوریتم فراابتکاری بهبود

دهنده مبتنی بر آموزش- یادگیری

۴-۴-۱ ایجاد جمعیت اولیه

۴-۴-۲ زمانبندی اولیه با الگوریتم­های سازنده

۴-۴-۳ زمانبندی با الگوریتم TLBOنخبه ­گرایانه

فصل پنجم: نتایج عددی و نتیجه‌گیری

۵-۱ مقدمه

۵-۲ کتابخانه PSPLIB

۵-۳ نتایج آزمایش اجرای الگوریتم با پیکربندی­های مختلف

۵-۳-۱ تاثیر اندازه جمعیت با تعداد تکرار ثابت

۵-۳-۲ تاثیر اندازه جمعیت با تعداد تکرار متغیر

۵-۳-۳ تاثیر اندازه نخبه

۵-۳-۴ تاثیر تاثیر روش زمانبدی سریال و موازی بر الگوریتم TLBO

۵-۴ مقایسه نتایج با دیگر الگوریتم­های فراابتکاری در حل مسئله RCPSP

۵-۵ نتیجه­ گیری

فایل ورد کامل کاربرد الگوریتم‌های بهینه‌سازی مبتنی بر آموزش یادگیری؛ حل مسائل زمان‌بندی پروژه‌ها با منابع محدود
فهرست منابع

استفاده از الگوریتم بهینه سازی مبتنی بر آموزش- یادگیری برای حل مسئله زمانبندی پروژه ها با منابع محدود

تعداد صفحات :۱۱۰

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.