فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری فرسودگی شغلی و حمایت سازمانی؛ تحلیل پیشینه علمی و راهکارهای مقابله
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری فرسودگی شغلی و حمایت سازمانی؛ تحلیل پیشینه علمی و راهکارهای مقابله دارای ۳۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری فرسودگی شغلی و حمایت سازمانی؛ تحلیل پیشینه علمی و راهکارهای مقابله کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری فرسودگی شغلی و حمایت سازمانی؛ تحلیل پیشینه علمی و راهکارهای مقابله۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری فرسودگی شغلی و حمایت سازمانی؛ تحلیل پیشینه علمی و راهکارهای مقابله،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری فرسودگی شغلی و حمایت سازمانی؛ تحلیل پیشینه علمی و راهکارهای مقابله :
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
چهار چوب پژوهش
چهارچوب این پژوهش پنداشتی بوده و بر مبنای مفاهیم فرسودگی و حمایت شغلی پرستاران استوار شده است که در راستای آن مفاهیم استرس شغلی، فرسودگی شغلی، عوامل موثر بر فرسودگی شغلی پرستاران ، پیامدهای ناشی از فرسودگی شغلی، حمایت شغلی و ارتباط فرسودگی و حمایت شغلی مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.
کلمه استرس از واژه لاتین “استرینجر”[۱] به معنی کشش محکم مشتق شده است. استرس زا ها در واقع به معنی نیروی خارجی هستند که بر یک فرد وارد شده و باعث کشیدگی یا تنش می شوند (۲۲). حدود ۸۰-۵۰ درصد از بیماریها توسط استرس یا با کمک استرس ایجاد می شوند منابع ایجاد کننده استرس گوناگون هستند که یکی از مهمترین این منابع شغل می باشد(۲).
به طور کلی عوامل بالقوه استرس شغلی سه دسته اند: عوامل محیطی، عوامل فردی و عوامل سازمانی.
عوامل محیطی : این عوامل عبارتند از تغییرات اجتماعی، تکنولوژیکی، سیاسی و اقتصادی. مانند تغییر در اقتصاد کشور و اثر آن بر سازمان ها و کاهش حقوق کارکنان ، اختراعات جدید و تکنولوژی که می تواند مهارت ها و تجربه ی فرد را برای یک دوره کوتاه منسوخ نماید.
عوامل فردی : تحقیقات نشان داده اند که افراد به روابط شخصی و خانوادگی اهمیت زیادی می دهند. این مسائل می تواند باعث استرس شود و آنها را وادار کند که به چیز های دیگر توجه کنند و همچنین برخی مسائل اقتصادی افراد نیز همین اثر را دارد.
عوامل سازمانی : عوامل متعددی در محیط کار وجود دارند که در ایجاد استرس موثرند. عمده ترین آنها عبارتند از: تفاوت های حرفه ای، ابهام نقش شغلی، تعارض نقش، اضافه کاری یا کم باری نقش، مسئولیت برای افراد و عدم مشارکت (۲۴ ).
فشار عصبی در سطح پایین می تواند موجب تحرک و تلاش بیشتر و همچنین عملکرد بهتر گردد، اما فشار عصبی در سطح بالا باید کنترل شود، زیرا در کار تاثیر منفی می گذارد و نابود کننده زندگی انسان است ( ۱۲).
در پرستاران عوامل تنش زای شایع شامل: فشار کاری بیش از حد، مدیریت زمان، تحت نظارت مدیر بودن، بازتاب مددجویان و خویشاوندان، مراقبت از بیماران بد حال، عدم امنیت شغلی، تضاد نقشی، شیفت کاری و تغییرات سازمانی می باشند (۲۵). ). نگرانی رو به افزایش این است که سطوح بالای این استرس ممکن است سبب کاهش اخلاقیات و بروز فرسودگی شغلی شود و بنابراین تهدید کننده کیفیت و ثبات خدمات گردد (۲۶).
استرس شغلی بخشی از زندگی کارکنان سیستم مراقبت های بهداشتی درمانی از قبیل پرستاران، پزشکان و مدیران اجرایی بیمارستانها است (۲۵). همچنین عامل موثری بر بی کفایتی سازمانها، تغییر شغل کارکنان، غیبت به خاطر بیماری و کاهش کیفیت و کمیت مراقبت می باشد که هزینه های درمان را افزایش و رضایت شغلی را کاهش می دهد(۱۵).
stringere-[1]
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 