فایل کامل نقد و بررسی مدرسه ایرانشهر؛ تحلیل رویکردهای آموزشی، معماری و جایگاه فرهنگی در نظام تعلیم و تربیت


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل نقد و بررسی مدرسه ایرانشهر؛ تحلیل رویکردهای آموزشی، معماری و جایگاه فرهنگی در نظام تعلیم و تربیت دارای ۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل نقد و بررسی مدرسه ایرانشهر؛ تحلیل رویکردهای آموزشی، معماری و جایگاه فرهنگی در نظام تعلیم و تربیت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل نقد و بررسی مدرسه ایرانشهر؛ تحلیل رویکردهای آموزشی، معماری و جایگاه فرهنگی در نظام تعلیم و تربیت۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل نقد و بررسی مدرسه ایرانشهر؛ تحلیل رویکردهای آموزشی، معماری و جایگاه فرهنگی در نظام تعلیم و تربیت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل نقد و بررسی مدرسه ایرانشهر؛ تحلیل رویکردهای آموزشی، معماری و جایگاه فرهنگی در نظام تعلیم و تربیت :

مدرسه ایرانشهر

نام طراح: آندره گدار

تاریخ شکل گیری: ۱۳۱۳ه.ش

موقعیت: شهر یزد

مساحت بستر طرح: ۱۵۰۰۰متر مربع

مساحت زیربنا: ۴۲۰۰ متر مربع

ایرانشهر ساختمانی یک طبقه با نمایی از آجر زرد رنگ است که به شکل نیم حلقه در میان بسترطرح قرار گرفته است.کلاس های درس اتاق های اداری و کتابخانه ی این بنا در تراز همکف-پشت رواق های حیاط اصلی-قرار گرفته و در زیرزمین نیز به آزمایشگاه های مدرسه اختصاص یافته است.

کلاس های درس و فضاهای کمک آموزشی همچون کتابخانه و آزمایشگاه و حیاط وسیع مدرسه آن را به نمونه ای از مدارس جدید و هماهنگ با تحولات نظام آموزشی کشور در دهه های ابتدایی این قرن تبدیل میکند.در طول زمان تغییراتی همچون اضافه شدن ورودی های شمالی و جنوبی ساخت بنایی در شمال بستر طرح و الحاق پلکان و حیاط فرونشسته ای در جنوب غربی ساختمان برای دسترسی به زیرزمین حادث شده.

سازماندهی فضایی

فضاهای بسته در این مدرسه به شکل یک نیم حلقه در سمت جنوب زمین و در میان فضای باز جای گرفته اند.به این ترتیب حیاطی بزرگ در سمت شمال و فضاهای باز کوچکتری در شرق غرب و جنوب ساختمان به وجود آمده است.به عبارتی ساختمان مدرسه از چهارسو با فضای باز همنشین است.این نحوه ی استقرار از دو جهت بر طرح تاثیر می گذارد:نخست اینکه فضاهای بسته”دورو یا دولایه”می شوند و می توانند درآن واحد از فضاهای باز پشتی و جلویی بهره ببرند.

دوم اینکه با چرخش فضای باز به دور ساختمان امکان گردش در اطراف بنا و تماشای آن بیشتر می شود.این سازماندهی امکانات عملکردی خوبی برای طراحی فضاهای بسته و باز به وجود می آورد که می توان فضاهای کار و فعالیت را به تناسب در لایه های مختلف ساختمان جای داد و به این ترتیب به قدر کافی از مزایای نور و تهویه بهره برد.

مدرسه بنایی یک طبقه است که زیرزمین بزرگی نیز دارد.بخش جنوبی آن مستطیلی کشیده در امتداد شرق به غرب است که سالن اجتماعات و کلاس های درس را در خود جای می دهد و در بدنه ی اصلی ساختمان را می سازد.دو بازوی شرقی و غربی که به دو انتهای این بدنه ی اصلی متصل شده اند فضاهای اداری،سالن کوچک و کتابخانه را در خود جای می دهند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.