فایل کامل پژوهش بازرگانی داخلی و خارجی؛ تحلیل علمی ساختار، راهبردها و نقش آن در اقتصاد ملی و جهانی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل پژوهش بازرگانی داخلی و خارجی؛ تحلیل علمی ساختار، راهبردها و نقش آن در اقتصاد ملی و جهانی دارای ۳۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل پژوهش بازرگانی داخلی و خارجی؛ تحلیل علمی ساختار، راهبردها و نقش آن در اقتصاد ملی و جهانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل پژوهش بازرگانی داخلی و خارجی؛ تحلیل علمی ساختار، راهبردها و نقش آن در اقتصاد ملی و جهانی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل پژوهش بازرگانی داخلی و خارجی؛ تحلیل علمی ساختار، راهبردها و نقش آن در اقتصاد ملی و جهانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل پژوهش بازرگانی داخلی و خارجی؛ تحلیل علمی ساختار، راهبردها و نقش آن در اقتصاد ملی و جهانی :

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : ۳۷ صفحه

بازرگانی(داخلی و خارجی) بازرگانی داخلی حلقه رابط تولید با مصرف است. آنچه توسط اقتصاد داخلی تولید وآنچه از خارج وارد می شود، در مرحله نهایی باید به صورت کالاهای قابل مصرف دراختیار مصرف کنندگان گذاشته شود. از این نظر نظام بازرگانی داخلی از نقشی پایه ای در توسعه برخوردار است. این نظام می تواند افزایش تولید داخلی و بی نیازی به خارج را از راه تامین کالاهای مورد نیاز مصرف کنندگان با بهایی مناسب فراهم آورد.
وظایف عمده بازرگانی را می توان پوشاندن فاصله های زمانی و مکانی تولید ومصرف، متعادل کردن میزان تولید و مصرف، پر کردن فاصله زمانی بین خرید برای مصرف و وصول بهای کالا به تولیدکننده، برپایی موازنه در بهای کالا با وجود اختلاف قیمت در زمان و مکان، افزایش تولید برپایه آگاهی از کم کیف وضع بازاردانست بازرگانی داخلی اگر انجام هرگونه عملیات دادوستد، معاوضه و مبادله کالا و عملیات تجاری را درداخل یک محدوده سیاسی، بازرگانی داخلی در نظر بگیریم، نظام توزیع در بازرگانی داخلی ایران از گذشته دور مسیری پر فراز و نشیب را طی کرده که به مرور با پیشی گرفتن از تولید داخلی با اتکا به واردات، حرکت مسیتقلی را نسبت به تولید داخلی دنبال کرده و می کند.
با افزایش نفوذ نیروهای استعماری در اقتصاد ایران، ورود کالاهای خارجی و ورشکستگی تولیدکنندگان صنایع ایران بویژه پیشه وران، کم کم بازرگانان بزرگ ایران پس از یک سلسله ایستادگی های سیاسی و اقتصادی، ابتدا مدارا با بازرگانان خارجی وسپس ایفای نقش واسطه برای آنان را در داخل، به دلیل سودآوری بیشتر پذیرفتند. نظام توزیع در بازرگانی داخلی کودتای ۱۲۹۹ ومهمتر ازآن کودتای۱۳۳۲ هر کدام به خیزش موجی جدید از گسترش روابط سرمایه داری وابسطه منجر شد و همراه با اصلاحات ارضی شاهانه که به جای حفظ سازمان تولید کشاوزی جمعی بنه ی آن را نابود ساخت، ایجاد و گسترش صنایع مصرفی وابسطه و عدم پایه گذاری و رشد متناسب صنایع سنگین، نظام تولید داخلی در اختیار کالاهای خارجی قرار گرفت.ازآنجا که ارتباط واقعی توزیع با تولید داخلی به دلیل نبودن نظام تولید متناسب و اینکه درآمد نفت منبع اصلی تامین واردات بود، توزیع داخلی کالا بازتاباننده ی رابطه تجاری با خارج شد. ویژگی نظام توزیع کالا در داخل در سال های پیش از انقلاب تمرکز شدید ۸۰ تا ۹۰ درصد سرمایه در دست بازرگانان و واسطه های بزرگ -۳ تا۵ درصد بازاری ها- ودخالت محدود دولت با تکیه بر انحصار ورود وتوزیع عمده برخی از کالا ها از یک سو و خیل عظیمی از فروشندگان، واسطه ها ودلالان کوچکتر، از سوی دیگر بود. در راس هرم شاغلان در توزیع داخلی، کمیسیونرها و بازاریابهای خارج از کشور ودر بخش داخلی تجار وسرمایه داران بزرگ بیشترین میزان کالاهای وارداتی و تولیدی کشاورزی و صنعتی را زیر نظارت و هدایت خود داشتند.
برخی از تولید کنندگان بزرگ داخلی نیز با توجه به ویژگی تولیدات آنها، بوسیله توزیع زنجیره ای مربوط به خود و یا شبکه خرده فروشان و کاسب ها، تولیداتشان را به فروش می رساند. نظام توزیع کالا در دوره پیش از انقلاب تولیدات داخلی یا کالاهای وارداتی متعلق به برخی از سرمایه داران بزرگ نیز در فروشگاههای زنجیره ای به فروش می رسید. دسته ای از تجار بزرگ به وسیله بازاریاب های خارجی، کالاهای وارداتی را به نمایندگی های انحصاری و آنان به عمده فروشان و عمده فروشان به کاسب های جز می فوختند تا به مصرف کننده عرضه شود. دولت نیز به وسیله شرکت معاملات خارجی، برخی کالاها را مستقیما از بازار جهانی وارد می کرد وبوسیله وزارت بازرگانی، شرکت سهامی گسترش خدمات، شبکه تجاری و در نهایت توزیع خود و زنجیره ای در اختیار مصرف کنندگان می گذاشت.
اقتصاد ایران از بخش های متوازن و بهم پیوسته به اقتصادی با رشد نابرابر در داخل هر بخش و بین بخش ها.اقتصادی از هم گسیخته.تک محصولی و متکی به صدور نفت خام برای تامین نیاز های داخلی از خارج تبدیل شد. در این میان پیوند بازرگانی داخلی با تولید داخلی از هم گسیخت و در پیوند مستقیم و غیر مستقیم با بازرگانی خارجی قرار گرفت و به نوبه خود.نقش مهمی در به وجود امدن ساخت وابسته اقتصاد ایران بازی کرد.


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.