فایل کامل پژوهش تجزیه و تحلیل شغل (J.A.)؛ بررسی علمی وظایف، مهارت‌ها و جایگاه شغلی در سازمان


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل پژوهش تجزیه و تحلیل شغل (J.A.)؛ بررسی علمی وظایف، مهارت‌ها و جایگاه شغلی در سازمان دارای ۱۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل پژوهش تجزیه و تحلیل شغل (J.A.)؛ بررسی علمی وظایف، مهارت‌ها و جایگاه شغلی در سازمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل پژوهش تجزیه و تحلیل شغل (J.A.)؛ بررسی علمی وظایف، مهارت‌ها و جایگاه شغلی در سازمان۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل پژوهش تجزیه و تحلیل شغل (J.A.)؛ بررسی علمی وظایف، مهارت‌ها و جایگاه شغلی در سازمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل پژوهش تجزیه و تحلیل شغل (J.A.)؛ بررسی علمی وظایف، مهارت‌ها و جایگاه شغلی در سازمان :

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : ۱۱ صفحه

تجزیه و تحلیل شغل (J.A.) تعریف سازمان :
یک سیستم اجتماعی است که در آن گروهـــی از افراد برای رسیدن به اهداف مشترک و از پیش تعیین شده آگــاهـانــه و بطور منظم مشارکت میکنند ، لازم بذکر است که سازمان زمانی تشکیل میشود که رسیدن به هدف از عهده یک نفر بر نمی آید .
تعریف شغل :
عبارتست از وظایف از پیش تعیین شده که توســـط واحـد ستادی منابع انسانی ارزیابی و سطح حقوق خاصی برای آن در نظر گرفته می شود .
طراحی شغل :
عبارتست از تعیین و در کنار هم قرار دادن وظایفی که بصورت یک واحــد کاری میتواند توسـط فــردی با مهارتـهای خاصی انجـــام گیرد و پاسخگوی بخشی از نیازهای سازمان باشد .

شیوه های طراحی شغل :
۱- روش مهندسی صنایع :
تحت عنوان روش مدیریت علمی ازآن یاد شده است .
۲- روش ارگونومیک : (Ergonomic)
مسائل زیست شناسی و روان شناسی نیز در آن لحاظ شده است .
۳- روش سیستمی
۴- روش انگیزشی قابل انعطاف

تعریف J.A. :
۱) به زبان ساده ”جمع آوری اطلاعات لازم در مورد یک شغل“ 2) J.A. فراینـــدی است کـه از طــریق آن ماهیت و ویـژگیهـای هریک از مشاغل در سازمان بررسی می شود و در مورد آنها
اطلاعات کافی جمع آوری و گزارش می شود .

بـا J.A. معـلوم میشود کــه هـر شغــل چـه وظایفــی را شــامــل
میشـود و برای احراز آن چـه مهـارتهایی و توانــایی لازم است .

مراحل تجزیه و تحلیل شغل :

۱- بررسی کلی سازمان بمنظور مطابقت مشاغل با اهداف کلی سازمان
۲- تعیین اینکه اطلاعات بدست آمده از J.A. چگونه استفاده خواهد شد
۳- انتخاب نمـونه هایی از مشاغـل بـرای مطالعـه و تجـزیه و تحلیل آن
۴- کسب اطلاعات لازم با استفاده از روشهای مختلف
۵- تنظیم J.D.

۶- تنظیم J.S.
۷- طراحی شغل با استفاده از اطلاعاتی که در شش مرحله قبل
بدست آمده است
۸- ارزیابی طــراحی شغــل و انجـــام دادن اصلاحات لازم در صـــورت نیــاز
روشهای تجزیه و تحلیل شغل :
۱- روش مشاهده مستقیم (Direct Observation)
ســاده ترین روش است و بیشتـر در مـورد مشــاغــل خیلی و
تکراری قابل استفاده می باشد .
۲- روش عملکردی (Job Performance)
مستقیما در شغل دخالت میکند و تجربه و اطلاعات کسب میکند.
۳- روش مصاحبه (Interview Method)
تحلیل گر با کسانی که در آن شغـل توانمند هستند ارتباط برقرار
میکند و با روش مصاحبه باز یا بسته صورت میگیرد .
۴- روش وقایع حساس (Critical Incident)
این روش بــا روش مصـــاحبه ای با هــم صـورت میگردد و از
شاغلین یک شغــل خـواسته می شــود کـه وظایف مهم و وقــایع
حساس شغلشان را ثبت کنند و ارائه دهند .
۵- روش پرسشنامه ای (Questionnaire Method)
این نوع پرسشنامه جنبه رفتاری شغل را تجزیه و تحلیل مینماید
و شامل ۱۹۴ سوال عینی وقضایی میباشد .
هیچکدام از روشهای فوق بر دیگری ارجحیت ندارد .


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.