فایل کامل پژوهش مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته؛ بررسی علمی نظریه‌ها، الگوهای رفتاری و کاربردهای مدیریتی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل پژوهش مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته؛ بررسی علمی نظریه‌ها، الگوهای رفتاری و کاربردهای مدیریتی دارای ۲۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل پژوهش مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته؛ بررسی علمی نظریه‌ها، الگوهای رفتاری و کاربردهای مدیریتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل پژوهش مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته؛ بررسی علمی نظریه‌ها، الگوهای رفتاری و کاربردهای مدیریتی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل پژوهش مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته؛ بررسی علمی نظریه‌ها، الگوهای رفتاری و کاربردهای مدیریتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل پژوهش مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته؛ بررسی علمی نظریه‌ها، الگوهای رفتاری و کاربردهای مدیریتی :

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : ۲۲ صفحه

مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته ۱ رفتار سازمانی پیشرفته عنوان فصل ها
————————————————-

ساختار سازمانی ۲ ساختار سازمانی چیست ؟
چینش واحد های مختلف سازمانی جهت پیشبرد اهداف سازمانی
هدف این فصل :
تاثیر انواع ساختارهای سازمانی روی رفتار و نگرش کارکنان
شش عامل مورد مطالعه در ساختار سازمانی به این شرح می باشند
۱- تقسیم کار ۲- گروهبندی ۳- زنجیره فرماندهی
۴- حوزه کنترل ۵- تمرکز ۶- رسمیت
۳ تقسیم کار :
خورد کردن یک واحد کاری به اجزاء متعدد و سپردن هرکدام از آنها به یک نفر که دارای مزایای زیر می باشد: افزایش مهارت کارکنان در همان کار خاص (افزایش سرعت و بهره وری)
استفاده بهینه از منابع سازمانی
(کارکنان کم مهارت کارهای ساده حقوق کم)
کم شدن دوره های آموزشی کاهش هزینه های سازمان
۴ افزایش بیش از حد تقسیم کار دارای معایب زیر می باشد
خستگی
کسالت و کاهش تولید
تنش
جابجایی
راه حل : گسترش دامنه شغلی و تمرکز به وی‍‍ژ‍گی های شغل به وسیله استفاده از افراد در تیمهای مختلف کاری ۵ ۲- گروهبندی : انواع تقسیم بندی دوایر سازمانی
۱- ۲ وظیفه ای : گروهبندی سازمان به وسیله وظایف خاصی که هر قسمت انجام می دهد مانند: دایره حیابداری ، دایره مهندسی ،‌ دایره R&d و غیره
۲ -۲ نوع محصول : گروهبندی دوایر سازمانی برحسب نوع محصولی که در هر دایره تولید می شود
مانند گروه تولید خودروی سبک ، نیمه سبک و سنگین در یک شرکت تولید خودرو
۳- ۲ منطقه جغرافیایی: مخصوص سازمانهای بزرگ : هرواحد مستقر در یک منطقه جغرافیایی کوچک شده سازمان اصلی است
۶ ۴- ۲ فرایندهای تولید : هر دایره به یک فرایند از کل فرایندی که توسط سازمان انجام می شود اختصاص دارد مانند واحد مواد اولیه ،‌تولید و فروش در یک شرکت تولیدی
۵- ۲ نوع مشتری : گاهی برخی از شرکتها دوایر سازمانی خود را برحسب نوع مشتری تقسیم بندی می کنند مانند دایره عمده فروشی ، خرده فروشی ‌،مشتریان دولتی ، مشتریان ویژه و غیره
ممکن است یک سازمان از چند روش گروهبندی بطور همزمان استفاده کند مثل تقسیم بندی براساس مناطق جغرافیایی و در هر منطقه تقسیم بندی وظیفه ای
۷ در دهه اخیر( از دهه ۱۹۹۰ ) دو روش زیر مورد توجه قرار گرفته است :
۱- انواع مشتری ها : جهت شناخت بهتر نیازها و تغییر سلایق
۲- گروهبندی برحسب وظیفه و تشکیل تیم ها با ساختارهای ماتریسی که کارها به صورت پروژه ای انجام شده و کلیه مراحل تکمیل پروژه در یک تیم با گروههای مختلف انجام می شود
زنجیره فرماندهی : به ساختار سلسله مراتب سازمانی و میزان اختیارات آنها اشاره دارد
۱-اختیارات سازمانی : حقوق و اختیاراتی که به یک فرد هنگام احراز یک پست سازمانی داده میشود مباحث مهم
۲- وحدت فرماندهی : هرفرد یک رییس دارد و تنها به یک رئیس گزارش می دهد
۸ در سازمانهای نوین به علت وجود ساختارهای تیمی و پروژه ای و گسترش IT در سطح سازمان مباحث مربوط به وحدت فرمانده ای و زنجیره فرماندهی اهمیت کمتری پیدا می کنند
حوزه کنترل : تعداد افرادی که هر سطح مدیریت کنترل می کند
مزایای زیاد بودن حیطه کنترل
۱- کاهش تعداد مدیران کاهش هزینه
۲ – افزایش آزادی عمل کارکنان
۳- ارتباطات آسان انجام سریعتر کارها
۴- افزایش انعطاف پذیری سازمان


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.