فایل کامل آشنایی با مسابقات روبوکاپ؛ تحلیل علمی فناوری‌های رباتیک، ساختار رقابت‌ها و نقش آن در آموزش نوین


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل آشنایی با مسابقات روبوکاپ؛ تحلیل علمی فناوری‌های رباتیک، ساختار رقابت‌ها و نقش آن در آموزش نوین دارای ۳۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل آشنایی با مسابقات روبوکاپ؛ تحلیل علمی فناوری‌های رباتیک، ساختار رقابت‌ها و نقش آن در آموزش نوین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل آشنایی با مسابقات روبوکاپ؛ تحلیل علمی فناوری‌های رباتیک، ساختار رقابت‌ها و نقش آن در آموزش نوین۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل آشنایی با مسابقات روبوکاپ؛ تحلیل علمی فناوری‌های رباتیک، ساختار رقابت‌ها و نقش آن در آموزش نوین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل آشنایی با مسابقات روبوکاپ؛ تحلیل علمی فناوری‌های رباتیک، ساختار رقابت‌ها و نقش آن در آموزش نوین :

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : ۳۱ صفحه

۱ سرفصل مطالب
روبوکاپ چیست؟
تاریخچه مسابقات روبوکاپ
اهداف مسابقات روبوکاپ
سازمان روبوکاپ
آشنایی بالیگ های مختلف روبوکاپ
۲ RoboCup ( Robot World Cup)
عنوان مسابقاتی بین المللی در زمینه دانش روباتیک و هوش مصنوعی است.
مجموعه‌ای از مسابقات و کنفرانس‌ها، محیطی پژوهشی و آموزشی و ورزشی است.
ربوکاپ محلی است برای آزمون یک تیم از ربات‌های هوشمند پرسرعت در محیطی پویا.

هدف اولیه:
ایجاد تیمی از روبات‌های فوتبالیست

فعالیت‌های فعلی:
کنفرانس‌های تخصصی
کنفرانس و مسابقات جهانی روبوکاپ
برنامه‌های تحصیلی
توسعه زیرساخت‌ها
مجموعه مسابقات روبوکاپ روبوکاپ چیست؟ ۳ تاریخچه مسابقات روبوکاپ
ایدهء رباتهای فوتبالیست در سال ۱۹۹۲ توسط پروفسورAlan Mackworth استاد دانشگاه British Columbia مطرح شد .

محققان ژاپنی به صورت مستقل توسعه فوتبال ربات ها و سیستم شبیه سازی را بررسی کردند.

در سال ۱۹۹۷نقطه ی عطفی در تاریخ هوش مصنوعی و رباتیک رخ داد.

۴ اهداف مسابقات روبوکاپ اهداف
سرعت بخشیدن تحقیقات : وسیله‌ای برای سرعت بخشیدن تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی و روباتیک با ارائه مسائلی جذاب و مشکل.

هدف نمادین : مشکل اما دست‌یافتنی

پروژه برجسته:
نمونه: پروژه آپولو
جان اف کندی در ۱۹۶۱: فرود یک انسان در ماه و بازگشت آن به سلامت به زمین
جنبه اقتصادی و یا نظامی مستقیم در کار نیست.
“قدم کوچکی برای یک انسان و قدم بزرگی برای بشریت” ۵ سازمان روبوکاپ فدراسیون روبوکاپ
مسئول برگزاری مسابقات رسمی و سالیانه روبوکاپ
سازمانی بین المللی که در سوئیس ثبت شده است.
دارای ریئس، هیت ریئسه و هیئت اجرایی می باشد.
ریس فعلی : Minoru Asada از دانشگاه اساکا ژاپن
هیئت اجرایی شامل هیئت ریئسه و نمایندگان هر لیگ می باشد.
کمیته های ملی
اسکاندیناوی
آمریکا
فرانسه
ایتالیا
آلمان
سنگاپور
ژاپن
هلند ۶ آشنایی با لیگ های مختلف روبوکاپ ۷ لیگ های رباتها- آشنایی کلی :خصوصیات کلی
ربات
زمین
قوانین بازی نوع مسابقه:
فوتبال
امداد ۸ لیگ ربات های اندازه کوچک – محیط بازی زمین
اندازه زمین میز تنیس می باشد.
۱۵۲.۵ * ۲۷۴ cm
سطح زمین کاملا صاف است.
تیم ها باید مشکلات ناهمواری های جزئی را برطرف کنند.

دروازه
عرض دروازه ۵۰ سانتی متر است.

توپ
توپ نارنجی رنگ گلف مورد استفاده قرار می گیرد.

دیوار
دیوار در اطراف زمین هستند و دارای ده سانتیمتر ارتفاع است و رنگ آنها سفید میباشد.
۹ محدوده دفاعی
فاصله از خط دروازه ۲۲.۵ است و دارای عرض ۱۰۰ سانتیمتر است.
فقط یک ربات از هر تیم در این منطقه میباشد.

نور
مقدار نور بین ۷۰۰-۱۰۰۰ Lux میباشد

گوشه ها
صفحه ای در گوشه ها برای ممانعت از گیر کردن توپ قرار دارد.

رنگ ها
زمین سبز تیره است.
دیوارها سفید است.
منطقه پشت دروازه آبی یا سفید تیره میباشد.
خطوط سفید هستند.

لیگ ربات های اندازه کوچک – محیط بازی ۱۰ ربات و تیم
حداکثر مساحت ۱۸۰ سانتی متر است.
حداکثر طول ۱۸ سانتی متر است.
ارتفاع در صورت وجود سیستم سرتاسری بینایی، ۱۵ سانتی متر میباشد و در غیر این صورت ۵/۲۲ سانتیمتر است.

تیم
هر تیم شامل پنج ربات است.

سیستم سرتاسری بینایی
شناسایی و دنبال کردن جای توپ و ربات ها لیگ ربات های اندازه کوچک – ربات و تیم ۱۱ لیگ ربات های اندازه کوچک – قوانین بازی زمان بازی
هر بازی شامل دو نیمه و یک استراحت بین آنها است.
زمان نیمه ها و استراحت ده دقیقه می باشد.
نگهداری توپ
توپ را نباید کاملا در کنترل خود قرار دهد.
Robot Halting
همه بازیکنان قبل از شروع بازی (restart) باید در حالت halt قرار گیرند. داور پنج ثانیه قبل از شروع مجدد همه ربات ها را قرار می دهد و در طول این زمان بازیکنان نباید حرکت کنند.
رباتها نباید به رباتهای دیگر حمله کنند.


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.