فایل کامل پژوهش آموزش از راه دور و آموزش مجازی؛ بررسی علمی فناوری‌های نوین، روش‌های یادگیری و پیامدهای آموزشی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل پژوهش آموزش از راه دور و آموزش مجازی؛ بررسی علمی فناوری‌های نوین، روش‌های یادگیری و پیامدهای آموزشی دارای ۳۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل پژوهش آموزش از راه دور و آموزش مجازی؛ بررسی علمی فناوری‌های نوین، روش‌های یادگیری و پیامدهای آموزشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل پژوهش آموزش از راه دور و آموزش مجازی؛ بررسی علمی فناوری‌های نوین، روش‌های یادگیری و پیامدهای آموزشی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل پژوهش آموزش از راه دور و آموزش مجازی؛ بررسی علمی فناوری‌های نوین، روش‌های یادگیری و پیامدهای آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل پژوهش آموزش از راه دور و آموزش مجازی؛ بررسی علمی فناوری‌های نوین، روش‌های یادگیری و پیامدهای آموزشی :

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : ۳۴ صفحه

آموزش از راه دور و آموزش مجازی بسم الله الرحمن الرحیم
فایل کامل پژوهش آموزش از راه دور و آموزش مجازی؛ بررسی علمی فناوری‌های نوین، روش‌های یادگیری و پیامدهای آموزشی
فهرست

– مقدمه
– جایگاه آموزش از راه دور در ایران
– تاریخچه آموزش از راه دور در ایران
– چرا باید فناوری اطلاعات بدانیم؟
– روند تحولات آموزش از راه دور
– مدل های آموزش مجازی
– تئوری ها
– مفاهیم آموزش مجازی
– سبک های آموزش مجازی
– ارزشیابی
– اکولوژی کلاس مجازی و پارادایم های پداگوژیکی جدید
– نتیجه گیری
– معرفی سایت ها
مقدمه ظهور نسل دیجیتالی در هزاره سوم ، توان و انتظارات جدیدی را در نظام آموزشی جهان ایجاد نموده است. فرو ریختن دیوارها و مرزهای سنتی و جایگزینی دیوارهای شیشه ای، جهان را در حد چارچوب یک کامپیوتر قابل دسترس و کوچک کرده است. در دوران باستان تا اوایل این هزاره ، شاهان و امپراطوران بودند که به همه چیز دسترسی داشتند . امروزه به مدد فنّاوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) همه افراد می توانند به همه اطلاعات و همه نوع آموزش دسترسی داشته باشند. در حقیقت همه شاهان و امپراطوران اطلاعاتی در این عصر فراپسانوین گرایانه هستند. در این فرایند ، شیوه های یاددهی و یادگیری نیز متفاوت گردیده و شیوه های آموزش از راه دور به نسل پنجم خود رسیده است. در این فرایند ، شیوه های یاددهی و یادگیری نیز متفاوت گردیده و شیوه های آموزش راه دور به نسل پنجم خود رسیده است. نسل اول : آموزش مکاتبه ای نسل دوم : آموزش چند رسانه ای نسل سوم : یادگیری از راه دور نسل چهارم : یادگیری انعطاف پذیر نسل پنجم : یادگیری انعطاف پذیر هوشمند (برنامه های چندرسانه ای تعاملی آنلاین) نسل پنجم ، به مدد فنّاوری های اطلاعات و ارتباطات آموزش تعامل هوشمند مجازی را ایجاد نموده که بضاعت های ارتباطی و اطلاعاتی را در فرآیند یاددهی و یادگیری فراهم ساخته است. جایگاه آموزش در سازمان آثار آموزش، بسیار وسیع و گسترده است و اگر براساس اهداف اصولی و انسانی پایه ریزی شود، نقش سازنده‌ای در پیشرفت افراد، سازمان‌ها و اجتماع خواهد داشت. از این رو، ابعاد، آثار و نتایج آموزشی به بخش فردی، سازمانی و اجتماعی تقسیم می‌شود: آثار فردی
آموزش گیرنده قبل از آن که آثار سازنده آموزش را به سازمان مربوط و به جامعه منعکس سازد، خود از آن بهره می‌جوید. برخی از آثار فردی آموزش به این شرح است:
تمایلات درونی آموزش گیرنده ارضاء می‌شود و آثار مادی و معنوی به دست آمده، رضایت شغلی او را در پی دارد،
آموزش گیرنده پس از آموزش به نحو مؤثر و مطلوب‌تری وظایف خود را انجام می‌دهد،
در برابر تلاش و کوششی که در طول دوره آموزشی متحمل می‌شود، پاداش معنوی و مادی بیشتری کسب می‌کند،
پس از آموزش، آموزش گیرنده، شایستگی و سوددهی بیشتری خواهد داشت. آثار سازمانی
سازمان برای اینکه بتواند به اهداف خود نائل شود، با استفاده از شخص آموزش دیده، ضمن تقویت دوام و قوام خود، راه را برای دستیابی به اهداف اصلی‌اش تسهیل می‌کند. اهم نتایج سازمانی آموزش به شرح زیر است: سازمان بازدهی کمّی و کیفی خود را افزایش می‌دهد، میزان موفقیت و اثر بخشی سازمان بیشتر می‌شود و در پی آن رضایت سازمانی افزایش می‌یابد، سازمان با تأمین نیروی آموزش دیده لازم، قوام لازم را برای خدمت بیشتر به دست می‌آورد، ثبات و بقای سازمان تضمین می‌شود، از حوادث و ضایعات احتمالی کاسته می‌شود، هزینه‌های سازمان کاهش می‌یابد. ضعف و نارسایی‌های مدیریت اصلاح می‌شود، موجبات کسب وجهه و اعتبار ملی و بین‌المللی فراهم می‌شود. آثار اجتماعی اساساً، بر طرف کردن نیازهای جامعه، دلیل اصلی و فلسفه‌ وجودی سازمان‌ها است و سازمان‌ها وسیله‌ای برای تحقق اهداف اجتماع اند. برخی آثار اجتماعی آموزش به شرح زیر است: جامعه به خواسته‌های خود دست می‌یابد و رضایتمندی اجتماعی حاصل می‌شود، رضایت افراد جامعه به سبب تحقق خواسته‌هایشان تأمین می‌شود، رضایتمندی جامعه موجب ثبات حکومت می‌شود، دولت، در مقام مجموعه‌ای از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها، در دسترسی به اهداف خود موفق می‌شود. تاریخچه آموزش از راه دور در ایران برای اولین بار آموزش از راه دور در ۱۳۵۰ ش با تأسیس دانشگاه ابوریحان بیرونی آغاز به کار کرد. این دانشگاه که به طریق « مکاتبه ای» و در چهار رشته تحصیلی ، آغاز به کار کرده بود، به زودی تعداد رشته های تحصیلی خود را به هفت رشته گسترش داد.


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.