فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه تحقیق موسیقی؛ بررسی علمی تأثیرات روان‌شناختی، اجتماعی و فرهنگی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه تحقیق موسیقی؛ بررسی علمی تأثیرات روان‌شناختی، اجتماعی و فرهنگی دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه تحقیق موسیقی؛ بررسی علمی تأثیرات روان‌شناختی، اجتماعی و فرهنگی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه تحقیق موسیقی؛ بررسی علمی تأثیرات روان‌شناختی، اجتماعی و فرهنگی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه تحقیق موسیقی؛ بررسی علمی تأثیرات روان‌شناختی، اجتماعی و فرهنگی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه تحقیق موسیقی؛ بررسی علمی تأثیرات روان‌شناختی، اجتماعی و فرهنگی :

فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه تحقیق موسیقی؛ بررسی علمی تأثیرات روان‌شناختی، اجتماعی و فرهنگی

دارای منابع کامل (فارسی و انگلیسی)
دارای رفرنس دهی استاندارد

تعداد صفحات :۳۲

فرمت: docx

موسیقی و عناصر آن

موسیقی زبان جهانی شناخته شده ای است که قادر است سدهای فرهنگی، آموزشی، زبانی، ذهنی و هیجانی را از میان ببرد و با خط مشی فکری، حسی و عاطفی، خطوط ارتباطات بین فرهنگی را ارتقاء بخشد و تعاملات بین اقوام را تسهیل نماید (جانسون و رهولی دیویس، ۱۹۹۶). اثر موسیقی در بیان و القای عواطف و هیجانات باعث شده تا افراد وقت زیادی را صرف شنود آن کنند (جاسلین و اسلوبودا، ۲۰۰۱). در حقیقت بخش مهمی از ادراک موسیقی به خاطر پاسخ القاء شده هیجانی آن می باشد و این خود انگیزه ای قوی را برای تداوم شنود موسیقی فراهم می کند (پانسب، ۱۹۹۵).

استفاده از موسیقی در جهت مطالعه اثرات آن بر انسان تحت دو فاکتور اصلی موسیقایی یعنی صورت (فرم) و معنا (محتوا) مورد بحث و تامل می باشد. فرم و معنا دو عنصر سازنده موسیقی هستند که بنابر تبعات متفاوت ساختاری مایه های متنوعی از عواطف و هیجانات را در شنوده موجب می شوند. صورت در موسیقی شامل عناصر و ارکانی چون ریتم، اکسانت، طنین، اجرا، تمپو، و معنا نیز دربر گیرنده ساختار فواصل، زیرایی و مدگردی می باشد (زاده محمدی، ۱۳۸۴). از ترکیبات همزمان این عناصر شاخه های متنوعی از موسیقی شکل می گیرد. اگر چه هر یک از این عناصر موسیقی در ایجاد شکل زیبا شناسی ملودی نقش دارند اما عدم ترکیب برخی از این عناصر تداخلی را در مفهوم موسیقی ایجاد نخواهد کرد. در مقابلف اساس موسیقایی یک قطعه بر ترکیب دو رکن اولیه موسیقی یعنی ریتم و ملودی قرار دارد (ساتو و همکاران، ۲۰۰۷).

..
.

منابع

جوهری فرد، رضا. (۱۳۸۶). مبانی موسیقی درمانی بالینی. مجله تازه های رواندرمانی، شماره ۴۵ و ۴۶:۶۳-۴۰.

جوهری‌فرد، رضا. (۱۳۸۴). بنیان‌های‌ نظری و بالینی تم‌درمانی،فصلنامه پزشکی-اجتماعی هوم،سال‌ دوم،شماره ۵ و ۴.

جوهری‌فرد،رضا(۵۸۳۱).تم‌درمانی:بررسی اثرات روان‌شناختی تم‌های درمانی‌ موسیقی،اولین‌ کنگره هنر درمانی ایران،تهران:دانشگاه شـهید بهشتی

باجغلی،کیوان؛ شریفی، مسعود و گلی، فرزاد(۱۳۸۲).وضعیت قانونی پزشکی مکمل و جایگزین در ایران و جهان.فصلنامه آموزشی پژوهشی سلامت‌ برتر،سال‌ دوم،شماره دوم و سوم،صص ۱۱۷-۹۹.

کاپلان، هارولد و سالورک، بنیامین. (بی تا)چکیده روانپزشکی‌ بالینی، ترجمه نصر اله پورافکاری(۱۳۸۳)، تهران: انتشارات آزاده.

بلانر،آدام. (بی تا). درون‌پردازی: روان‌درمانی با شیوه‌های نمایشی، ترمه حسن حق‌شناس و حمید اشـکانی(۱۳۸۳)، تهران: انتشارات رشد.

زاده مـحمدی،علی (۱۳۸۹). کابردهای موسیقی درمانی در روان‌پزشکی و روان‌شناسی، تهران:انتشارات‌ اسرار دانش.

زاده محمدی، علی. (۱۳۸۴). مقدمه ای بر زیباشناسی موسیقی ایرانی. مجله هنر موسیقی، شماره ۶۰: ۱۱.

Johnston, K., Rohaly-Davis, J., (1996). An Introduction to Music TherapyHelping the Oncology Patient in the ICU. Critical Care Nurse Quarterly18: 54-60.

Juslin P., Sloboda J.A., (2001). Music and Emotion: Theory and Research. Oxford: University Press.

Pansepp J., (1995). The Emotion Source of “Chills” Induced by Music, Music perception, 13: 171-207.

Satoh, M., Takeda, K., Kuzuhara, S., (2007). A Case of Auditory Agnosia with Impairment of Perception and Expression of Music: Cognitive Processing of Tonality, European Neurology, 58: 70-77.

Zatorre, R.J., Chen, L.J., Penhune, B.V., (2007). When the Brain Plays Music: Auditory-motor interactions in Music Perception and Production, Nature Publishing Group, 8: 547-558.

Limb J.C., (2006). Structural and Functional Neural Correlates of Music Perception, The anatomical record, 288A: 435-446.

Pietro, M.D., Laganaro, M., Leemann, B., Schnider, A., (2004). Receptive Amusia: Temporal Auditory Processing Deficit in a Professional Musician Following a Left Temporo-parietal Lesion, Neuropsychologia,42: 868-877.

Gomez P., Danuser B., (2007). Relationships between Musical Structure and Psychophysiological Measures of Emotion, Emotion, 7: 377-387.

Kallinen K., (2003). Emotional Responses to Single-Voice Melodies: Implications for Mobile Ringtones, Human-Computer Interaction, 797-800.

Husain G., Thompson W.F., Schellenberg E.G., (2002). Effects of Musical Tempo and Mode on Arousal, Mood, and Spatial Abilities, Music Perception, 20: 151-171.

Loewy, A. (1997) Music Therapy and P&Liatrio Pain, Cherry Hill, N.J. Jeffrey Books. * Lounasmaa, C.V. (1993). Magneto- oncephalography, Theory instrumentation, and applications to noninvasive studies of the working human brain. Review of Modern Physics, 65.413-497.

Pacchetti, C., Aglieri, R., Marcini, F., Marignoni, E., Nappi, G, (1998). Active music therapy and Parkinson”s disease: methods, Functional Neurology, 13 (1): 57-67.

Reinhardt, A., Rohthom, H., & Schwabe, C. (1986). Regulative Music Therapy (RMT) in dep ressive discase. Psychiatry and Neurological Medicine, 38 (9): 547 (53).

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.