فایل ورد کامل پژوهش جامع مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیجان؛ تحلیل علمی رویکردها و مطالعات روانشناختی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پژوهش جامع مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیجان؛ تحلیل علمی رویکردها و مطالعات روانشناختی دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش جامع مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیجان؛ تحلیل علمی رویکردها و مطالعات روانشناختی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش جامع مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیجان؛ تحلیل علمی رویکردها و مطالعات روانشناختی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش جامع مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیجان؛ تحلیل علمی رویکردها و مطالعات روانشناختی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش جامع مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیجان؛ تحلیل علمی رویکردها و مطالعات روانشناختی :
فایل ورد کامل پژوهش جامع مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیجان؛ تحلیل علمی رویکردها و مطالعات روانشناختی
دارای منابع کامل (فارسی و انگلیسی)
دارای رفرنس دهی استاندارد
تعداد صفحات :۲۷
فرمت: docx
راهبردهای شناختی تنظیم هیجان
هیجان نقش مهمی در جنبه های مختلف زندگی نظیر سازگاری با تغییرات زندگی و رویدادهای تنیدگی زا ایفا میکند.اصولاً، هیجان را می توان واکنشهای زیستشناختی به موقعیت هایی دانست که آن را یک فرصت مهم یا چالش برانگیز ارزیابی میکنیم و این واکنشهای زیستی با پاسخی که به آن رویدادهای محیطی میدهیم، همراه میشوند (گرانفسکی و همکاران، ۲۰۰۱).
هر چند هیجانها مبنای زیستی دارند، اما افراد قادرند بر شیوههایی که این هیجانها را ابراز میکنند، اثر بگذارند. این توانایی که نظمجویی هیجان نامیده میشود، فرآیندهای درونی و بیرونیای است که مسئولیت کنترل، ارزیابی و تغییر واکنشهای عاطفی فرد را در مسیر تحقق یافتن اهداف بر عهده دارد (تامپسون، ۱۹۹۴، به نقل از مشهدی، میردورقی و حسنی، ۱۳۹۰).
بنابراین نظمجویی هیجان، یک اصل اساسی در شروع، ارزیابی و سازماندهی رفتار سازگارانه و همچنین جلوگیری از هیجانهای منفی و رفتارهای ناسازگارانه محسوب میشود (گرانفسکی و همکاران، ۲۰۰۱).
این سازه یک مفهوم پیچیده است که طیف گستردهای از فرآیندهای زیستی، اجتماعی، رفتاری و همچنین فرآیندهایشناختی هشیار وناهشیار را در بر میگیرد (گرانفسکی و همکاران، ۲۰۰۱).
به عبارت دیگر، واژهی نظمجویی هیجان مشتمل بر راهبردهایی است که باعث کاهش، حفظ و یا افزایش یک هیجان میشوند و به فرآیندهایی اشاره دارد که بر هیجانهای کنونی فرد و چگونگی تجربه و ابراز آنها اثر میگذارد (جرمن، وان- در- لیندن، داکرمونت و زرماتن[۱]، ۲۰۰۶).
از آنجایی که نظمجویی هیجان نقشی محوری در تحول بهنجار داشته و ضعف در آن، عاملی مهم در ایجاد اختلالهای روانی به شمار میرود، نظریه پردازان بر این باورند، افرادی که قادر به مدیریت صحیح هیجاناتشان در برابر رویدادهای روزمره نیستند، بیشتر نشانه های تشخیصی، اختلال های درونی سازی از قبیل افسردگی و اضطراب را نشان می دهند (نولن- هاکسما، ویسکو، لیبومیرسکی[۲]، ۲۰۰۸). بنابراین میتوان گفت، نظمدهی هیجان عاملی کلیدی و تعیین کننده در بهزیستی روانی و کارکرد اثربخش است (گرانفسکی و همکاران، ۲۰۰۱). که در سازگاری با رویدادهای تنیدگیزای زندگی نقش اساسی ایفا میکند (نولن- هاکسما و همکاران، ۲۰۰۸). به طور اجمالی میتوان اذعان نمود که افراد از روشهای مختلفی جهت نظمجویی هیجاناتشان استفاده میکنند و یکی از متداولترین این روشها استفاده از راهبردهای شناختی است. راهبردهای نظمدهی شناختی هیجان، فرآیندهای شناختی هستند که افراد برای مدیریت اطلاعات هیجانآور و برانگیزاننده به کار میگیرند و بر جنبه شناختی مقابله تأکید دارند؛ بنابراین، افکار و شناختها در توانایی مدیریت، نظم جویی و کنترل احساسها و هیجانها بعد از تجربهی یک رویداد تنیدگیزا نقش بسیار مهمی دارند (گرانفسکی و همکاران، ۲۰۰۱).
سالها پژوهش به نقش مهم تنظیم هیجان در سازش با وقایع تنیدگیزای زندگی وضوح بخشیده است (گرنفسکی و همکاران، ۲۰۰۱).
تنظیم هیجان دلالت دارد بر به کار گماشتن افکار و رفتارهایی که در هیجان های آدمی تأثیر میگذارند. هنگامی که انسانها تنظیم هیجان را به کار میگیرند، چگونگی تجارب و تظاهر هیجان های خود را هم تحت اختیار می گیرند. گمان میشود توانایی تنظیم هیجان خصیصه ای از خصوصیات هوش هیجانی است (بارون و پارکر[۳]، ۲۰۰۰، به نقل از امینآبادی، دهقانی و خداپناهی، ۱۳۹۰).
هرچند که تعریف عملیاتی مفهوم تنظیم هیجان دشوار است بسیاری از محققین روانشناسی رشد سعی در مطالعه آن دارند. تحت سیطره درآوردن مفهوم تنظیم هیجان دشوار است، چرا که تظاهرات و تجارب هیجانی نیز حقیقتا حل نشدهاند و هیجان ها در محور فهم مفهوم هیجان ها درجات متفاوتی دارند. بر این اساس به تعریفی عملیاتی از خود هیجان که تلاش در وضوح بخشیدن به تعریف تنظیم هیجان دارد نیاز داریم. هیجان چیست؟ هیجان ها از دیدی کارکردی تلاش هایی همگرا توسط فرد محسوب می شوند، به منظور ابقاء، تغییر و یا خاتمه دادن به روابط میان فرد و محیط تأثیرگذار، گروهی ادعا دارند تنظیم هیجان وابسته به دو سطح است: فرایند تنظیم هیجان و بازده آن (گراس[۴]، ۱۹۹۹).
[۱]- Jermann, Van-Der-Linden, Dacremont ,& Zermatten
[۲]- Wisco & Lyubomirsky
[۳]- Baron & Parker
[۴]- Groos
فایل ورد کامل پژوهش جامع مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیجان؛ تحلیل علمی رویکردها و مطالعات روانشناختی
منابع
احمدی، وحید (۱۳۹۰). طراحی و آزمودن الگویی از پیشایندها و پیامدهای شخصیت خودشیفته در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
امینآبادی، زهرا، دهقانی، محسن و خداپناهی، محمد کریم (۱۳۹۰). بررسی ساختار عاملی و اعتباریابی پرسشنامه تنظیم هیجان شناختی. مجله علوم رفتاری، دوره ۵، شماره ۴، ۳۷۱- ۳۶۵.
انجمن روانپزشکی آمریکا ( ۲۰۰۰ ). نسخه تجدید نظر شدهی چهارمین ویراست راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی. ترجمهی محمد رضا نیکخو و آوادیسیانس (۱۳۸۴)، تهران، انتشارات سخن.
بساک نژاد، سودابه و غفاری، مجید (۱۳۸۶). رابطه ی بین ترس از بدریختی بدنی و اختلالات روان شناختی در دانشجویان. مجلهی علوم رفتاری، دوره ۱، شماره۲، ۱۸۷- ۱۷۹.
بهزادی پور، ساره، پاکدامن، شهلا و بشارت، محمد علی (۱۳۸۹). رابطهی بین سبکهای دلبستگی و نگرانیهای مربوط به وزن در دختران نوجوان. مجله علوم رفتاری. دوره ۴، شماره ۱، ۷۶- ۶۹.
پرویزی فرد، علیاکبر، شاکری، جلال، صادقی، خیرالله، عامری، محمد رضا و پرویننژاد، جعفر (۱۳۸۵). شیوع اختلالات روان- پزشکی در دانشجویان سال اول دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۸۱- ۱۳۸۰. فصلنامهی علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، سال ۱۰، شماره ۲، ۱۲۹- ۱۲۰.
دادستان، پریرخ (۱۳۸۵). روانشناسی مرضی تحولی: از کودکی تا بزرگسالی (جلد دوم). تهران: انتشارات سمت.
زیمباردو، فیلیپ ج. و گریک، ریچارد جی. (۱۹۹۶). روان شناسی و زندگی. ترجمه مرضیه امینی و پرستو فیانگل (۱۳۸۰). شیراز: انتشارات نوید.
سادوک، بنیامین و سادوک، ویرجینیا (۱۳۸۵). خلاصه روانپزشکی. (جلد دوم). ترجمهی پورافکاری. تهران: انتشارات شهراب.
سروره عظیم زاده، بهناز، رضویه، اصغر و محرری، محمد رضا (۱۳۸۸). بررسی رابطه ی خوردن های آشفته با رفتارهای وارسی بدن در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، شماره ۴۲، ۱۴۸-۱۲۴.
شریفی، ماندانا (۱۳۷۹). بررسی رابطه ی سبکهای دلبستگی و انواع مکانیسم های دفاعی. پایان نامهی کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه تهران.
شمسالدین، سعید، عزیززادهفروزی، ناهید، علیزاده، سکینه، حقدوست، علی اکبر و گروسی، بهشید (۱۳۸۸). ارتباط تصویر ذهنی از بدن با اختلالات خوردن. پژوهش پرستاری، دوره ۴، شماره ۱۵، ۴۳- ۳۳.
صفوی، محبوبه، محمودی، محمود و روشندل، اعظم (۱۳۸۸). بررسی تصویر ذهنی از جسم و ارتباط آن با اختلالات خوردن در دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز. مجله علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، دوره ۱۹، شماره ۲، ۱۳۴-۱۲۹.
ضرغامی، مهران و چیمه، نرگس (۱۳۸۱). بررسی فراوانی نگرش های غیر طبیعی نسبت به خوردن وعوامل مرتبط با آن در دانش آموزان دبیرستانی شهر ساری در سال تحصیلی ۸۱-۱۳۸۲. مجله علمی- پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تابستان ۸۲.
عباسی سرچشمه، ابوالفضل (۱۳۸۴). بررسی رابطه ساده و چندگانه نگرش مذهبی، خوشبینی و سبک های دلبستگی با رضایت زناشویی در دانشجویان مرد متاهل دانشگاه شهیدچمران اهواز. پایان نامه ی کارشناسی ارشد مشاوره خانواده، دانشگاه شهید چمران اهواز.
عبدی، سلمان (۱۳۸۶). ارتباط علی بین مقایسه هیجانی، جهت گیری نقش جنسی، خودبازبینی و تنظیم هیجانی با همدلی اجتماعی در دانشجویان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تبریز.
……………….
فایل ورد کامل پژوهش جامع مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیجان؛ تحلیل علمی رویکردها و مطالعات روانشناختی
منابع لاتین :
Aldao, A., & Nolen-Hoeksema, S. (2010). Specificity of cognitive emotion regulation strategies: A transdiagnostic examination. Behaviour Research and Therapy, ۴۸, ۹۷۴-۹۸۳.
Aldao, A., Nolen-Hoeksema, S., & Schweizer, S. (2010). Emotion-regulation strategies across psychopathology: A meta-analytic review. Clinical Psychology Review, 30, ۲۱۷–237.
Alipoor, S., Moazami-Goodarzi, A., Zarra-Nezjad, M. ,& Zaheri, L. (2009). Analysis of the relationship between eating attitudes and body shape in female student. Journal of Applied Sciences, ۹, (۱۰), ۱۹۹۴-۱۹۹۷.
Armstrong, J., & Roth, D. (1989). Attachment and separation d.ifficulties in eating disorders: A preliminary investigation. Journal of Eating Disorder, ۸(۲), ۱۴۱-۵۵.
Balzarotti, S., John, O. P., & Gross, J. J. (2010). An Italian Adaptation of the Emotion Regulation Questionnaire. European Journal of Psychological Assessment, ۲۶(۱), ۶۱–67.
Birbeck, D. (2003). Drummond Body image and the per-pubescent child. Journal of educational enquiry, ۴(۱), ۱۱۷-۱۲۷.
Bowlby, J. (1980). Attachment and loss: Loss, separation and depression. New York, Basic books, Vol 3.
Brackett, M. A., & Salovey, P. (2004). Measuring emotional intelligence as a mental ability with the Mayer–Salovey–Caruso Emotional Intelligence Test. In G. Geher (Ed.), Measurement of emotional intelligence (pp. 179−194). Hauppauge, NY: Nova Science Publishers.
Brady, K. T., & Sinha, R. (2005). Co-occurring mental and substance use disorders: The neurobiological effects of chronic stress. American Journal of Psychiatry, ۱۶۲, ۱۴۸۳−1493.
Brown, L. S., & Wright, J. (2001). Attachment theory in adolescence and its relevance to development psychopathology clinical psychology and psychotherapy. Clinical Psychology, ۸(۱), ۱۵-۳۲.
Brownell, K. (1991). Dieting and search for the perfect body: Where physiology and culture collide. Behavior Therapy, ۲۲, ۱-۱۲.
Bydlowski, S., Corcos, M., Jeammet, P., Paterniti, S., Berthoz, S., & Laurier, C. (2005). Emotion-processing deficits in eating disorders. International Journal of Eating Disorders, ۳۷, ۳۲۱-۳۲۹.
Cachelin, F. M.(2001). Ethnic differences in body size preferences: Myth or reality. Nutrition, ۱۷, ۳۵۳-۳۵۶.
Campos, J. J., Frankel, C. B., & Camras, L. (2004). On the nature of emotion regulation. Child Development, ۷۵, ۳۷۷–394.
Carson, V. B. (2006). Mental health nursing. ۴th Edition, Philadelphia: W.B.Saunders.
Carver, D. S., Johnson, S. L., & Joormann, J. (2008). Serotonergic function, two-mode
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 