فایل ورد کامل مقاله تجارت الکترونیکی؛ بررسی علمی، اقتصادی و نقش آن در توسعه بازارهای جهانی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله تجارت الکترونیکی؛ بررسی علمی، اقتصادی و نقش آن در توسعه بازارهای جهانی دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله تجارت الکترونیکی؛ بررسی علمی، اقتصادی و نقش آن در توسعه بازارهای جهانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه فایل ورد کامل مقاله تجارت الکترونیکی؛ بررسی علمی، اقتصادی و نقش آن در توسعه بازارهای جهانی

تعریف تجارت الکترونیکی(e- commerce)
تفاوت کسب و کارالکترونیکی و تجارت الکترونیکی
سیستم‌های اطلاعاتی بازاریابی
مدیریت روابط با مشتری
روشهای تبلیغات و بازاریابی در اینترنت
تبلیغ با استفاده ازبنر (Banner)
سیستمهای اطلاعاتی تولید
برنامه ریزی مواد مورد نیاز (MRP)
سیستمهای اطلاعاتی منابع انسانی (HRM)
مدیریت منابع انسانی و اینترنت (HRM and the Internet)
مدیریت منابع انسانی و اینترانت
سیستم‌های اطلاعاتی حسابداری
سیستم های متقابل سازمان
معماری کاربردهای سازمان
انسجام کاربردهای سازمان
سیستمها‌ی TPS

تعریف تجارت الکترونیکی(e- commerce)

–    تجارت الکترونیکی جابه جایی همه داده های بازرگانی میان خریدار، فروشنده و دیگر سازمانها به کمک فناوری اطلاعات است

–     تجارت الکترونیکی فعالیتهای بازرگانی است که به روش دیجیتالی و از راه شبکه‌های رایانه‌ای انجام می‌گیرد. امروزه بسیاری از داد و ستدهای میان شرکتها با مشتریان، بدینگونه است

تفاوت کسب و کارالکترونیکی و تجارت الکترونیکی

کسب و کار الکترونیکی همان تجارت الکترونیکی است. با این تفاوت که فرآیندهای داخلی، از قبیل تولید، مدیریت انبار، توسعه محصول، مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه، مدیریت دانش و منابع انسانی هم در کسب در کار الکترونیکی پوشش داده می‌شوند. پس دامنه کسب و کار الکترونیکی وسیع‌تر از تجارت الکترونیکی است

سیستمهای اطلاعاتی تجاری وظیفه ای در سازمان

سازمانها به طور سنتی براساس حوزه‌‌های عملیاتی یا وظیفه‌ای  مستقل از یکدیگر تقسیم‌بندی و سازماندهی شده‌اند. واحدهای سازمانی به یک سیستم  و نظام خاص مانند تولید، بازاریابی، فروش و مالی مرتبط هستند. براساس همین دیدگاه و به منظور هماهنگی بین IT و بخشهای مختلف سازمان سیستمهای اطلاعاتی تجاری و وظیفه‌ای نظیر سیستمهای اطلاعاتی تولید، بازاریابی، منابع انسانی، مالی و حسابداری بوجود آمده‌اند؛ که هرکدام باعث بهره‌وری بیشتر سازمان سرعت و دقت بالاتر و ایجاد فرصتهای جدید شده‌اند. این سیستمها در هردو شرکتهای بزرگ و کوچک استفاده می‌شوند. با استفاده از این سیستمها، فناوری اطلاعات در هر بخش ساختار وظیفه‌ای وارد شده و تحولی شگرف ایجاد کرده است

سیستم‌های اطلاعاتی بازاریابی

سیستمهای اطلاعاتی بازاریابی تکنولوژی اطلاعات را برای حمایت از اجزاء اصلی وظیفه بازاریابی به کار می‌گیرد

وظیفه تجاری بازاریابی شامل برنامه‌ریزی، تبلیغات و فروش کالاهای موجود در بازارهای موجود و توسعه تولیدات جدید و بازارهای جدید برای جذب بهتر مشتریان موجود و مشتریان بالقوه است. شرکتهای تجاری امروزه همزمان  با تغییرات سریع محیطی از تکنولوژی اطلاعات در انجام بهتر و سریع تر وظایف بازاریابی کمک می‌گیرند. برای مثال اینترنت و اینترانت و سایتهای وب فرآیند بازاریابی تعاملی را فراهم می‌کنند به این ترتیب که مشتریان می‌توانند درایجاد، بازاریابی، خرید و بهتر کردن کالاها و خدمات با شرکتهای تجاری شریک شوند

بازاریابی تعاملی نوعی از بازاریابی است که بر پایه نیازها و علایق مشتریان استوار است در این نوع از بازاریابی مشتریان همانند شرکایی هستند که موسسات تجاری در برنامه‌ریزی، فروش، نحوه و نوع تولید کالاها، خدمات پس از فروش از آنها نظر خواهی می‌‌کنند، اما امروزه با کمک فناوری اطلاعات این  کار سریع‌تر وسهل‌تر انجام می‌شود مثلا از طریق تکنولوژیهای اینترنت شامل چت، گروههای مباحثه، فرمهای پرسشنامه‌های وب، پست الکترونیکی می‌توان با مشتریان ارتباط برقرار کرد و کالاهای جدید خود را به آنها معرفی کرد یاحتی از آنها ایده‌هایی در مورد تولید کالاهای جدید یا تغییر در کالاهای موجود بدست آورد

مدیریت روابط با مشتری

از CRM برای شناخت دقیق‌تر مشتریها و ترسیم شفاف‌تر ارتباط با مشتری استفاده می‌شود. مفاهیمCRM یا مدیریت ارتباط با مشتری جدید نیست. امروزه براساس همین مفاهیم چگونگی کار و ارتباط با مشتریها در درازمدت را جهت کسب و سودآرویهای بیشتر فرا می‌گیرند. شرکتها برای انجام این مهم سرمایه گذای وسیعی را پذیرفته و هزینه می‌‌کنند. مشتری به خدماتی که دریافت می‌کند آگاه است و براساس تجارب و اطلاعات خود با پول و موجودیش آن را انتخاب می‌کند

CRM یک محصول  یا خدمات نیست؛ بلکه یک استراتژی کلی تجاری است که شرکتها را قادر به مدیریت موثر ارتباط با مشتری می‌کند.CRM  یک دید و شمای کلی از مشتریهای هر سازمان را برای اعضای آن سازمان به تصویر می‌کشد. براساس مفاهیم CRM، هرکس بایستی روی مشتری و اطلاعات مشتری متمرکز باشد. برای این منظور بایستی اطلاعات مشتری به طور کامل و یکسان در تمام سازمان در اختیار تمام ارکان مرتبط با مشتری قرار گیرد. در این رابطه، بخش بازاریابی درهر شرکت با تلاشی سازمان یافته و مداوم اطلاعات مشتری را جمع‌آوری و در سیستم‌ اطلاع‌رسانی و شبکه‌سازمان نگهداری می‌کند. عوامل فروش با استفاده از این اطلاعات با مشتری تماس گرفته و کالا یا خدمات مورد نیاز وی را عرضه می‌کنند. خدمات مشتری نیز با استفاده از همین اطلاعات به هر سوال و نیاز مشتری پاسخ می‌دهند. پشتیبانی وطراحی تولید نیز با استفاده از همین اطلاعات پی به نیاز مشتریها برده و فعالیتهای خود را مطابق این نیازها تنظیم می کند. در تکمیل مفاهیم CRM هر بخش از سازمان ضمن استفاده از اطلاعات یکسان درباره مشتری، عملکرد و ارتباط خود با مشتری را دقیقا در همان بانک اطلاعاتی وارد می‌کنند تا آخرین تماسها و نظرات مشتری در دسترس همه ارکان سازمان قرار گیرد. هیچ بخشی از سازمان حق ندارد ارتباط و اطلاعات خود با مشتری را محرمانه و مخفی از دیگران نگهداری کند. بلکه منطق این راهکار این است که اطلاعات مشتری بایستی به طور جامع، کامل و مشابه در اختیار همه ارکان مرتبط با مشتری در سازمان قرار گیرد و درعین حال این اطلاعات به عنوان اسرار مهم سازمان نباید از ارکان مربوطه به خارج از سازمان منتقل گردد

روشهای تبلیغات و بازاریابی در اینترنت

پس از طراحی سایت تجاری بایستی با مراحل زیر سایت را در اینترنت فعال کنید تا برنامه های تبلیغات و بازاریابی در اینترنت موثر و نتیجه بخش گردند

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.