فایل کامل مطالعه علمی روش یادگیری مشارکتی؛ بررسی مبانی نظری، کاربردهای آموزشی و نتایج عملی در ۱۴ صفحه


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه فقط به صورت فایل (با پسوند) zip ارائه میگردد
تعداد صفحات فایل : ۱۴

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : ۱۴ صفحه

 روش یادگیری مشارکتی پژوهشگر: زهرا نژاد شمسی سال تحصیلی ۸۶-۸۵ چکیده : در دنیای کنونی ، با پیشرفت سریع تکنولوژی و انبوه اطلاعاتی که دراختیار افراد درزمان بسیار کوتاه قرا ر میگیرد، روش تدریس معلم محور که درآن معلم سخنران مطلق بوده و انبوه علوم را دراختیار دانش آموزان قرار میدهد وجهت ارزشیابی، آن معلومات را از دانش آموز طلب می‌کند دیگر کارآمد نخواهد بود.
و لازم است از روشهای نوینی برای بالا بردن کیفیت آموزش استفاه نمود.
یکی از این روشها که در کلاس درس پژوهشگر مورد استقبال زیاد فراگیران قرا رگرفت و از لحاظ ارزشیابی دروس نیز از بهبود زیادی نسبت به گذشته برخوردار شد روش یادگیری مشارکتی میباشد که در آن دانش آموزان به گروههای کوچک تقسیم شده و یادگیری قسمتی از مطالب را بعهده می‌گیرند .
دراین روش رقابت فردی از بین رفته و جای خود را به مسئولیت پذیری، هماهنگی و همدلی بین تمام اعضای گروه میدهد .
این روش باعث عزت نفس واحساس خود ارزشمندی تمام فراگیران حتی فراگیران ضعیف‌تر شده و میزان یادگیری بطور قابل توجهی افزایش می‌یابد .
معلم دراین روش نقش راهگشا و مدیر کلاس درس را دارد .
فایل کامل مطالعه علمی روش یادگیری مشارکتی؛ بررسی مبانی نظری، کاربردهای آموزشی و نتایج عملی در ۱۴ صفحه
فهرست مطالب عنوان مقدمه ۱ تعریف و طرح مسئله ۲ ویژگیهای راه پیشنهادی و چگونگی اجرای آن ۲ مبانی نظری پژوهش ( تعریف یادگیری ) ۳ یادگیری مشارکتی ۴ ویژگیهای یادگیری مشارکتی ۷ یادگیری مشارکتی از دیدگاه مکاتیب مختلف ۹ فرضهای ناظر بر گروههای یادگیری مشارکتی ۱۰ فایل کامل مطالعه علمی روش یادگیری مشارکتی؛ بررسی مبانی نظری، کاربردهای آموزشی و نتایج عملی در ۱۴ صفحه
فهرست منابع ۱۲ ( نمونه سوال ) ۱۳ مقدمه درحال حاضر متاسفانه در کلاسهای درسی فرزندان ما روشهای ۵۰ سال پیش بکار گرفته می شود.
هم اکنون ما، بعنوان مربیان نسل جوان چنانچه بخواهیم دانش آموزان را به عنوان نیروی کار آینده آماده کنیم باید درک درستی از روشهای آموزشی نوین داشته باشیم این روشها را با امکانات و نیازهای خویش متناسب سازی کنیم و بعد در کلاسهای درس از آن بهره مند شویم یکی از هدفهای آموزش و پرورش کنونی این است که فراگیران را یاری کند تا بتوانند از دانش خویش به طور موثر استفاده کنند.
سرعت دانش بشری به گونه ای است که به طور مستمر قواعدی نوین جای قواعد قبلی را میگیرد لذا فراگیران باید به دانش و مهارتهایی مجهز باشند که در چالشهای دنیای نوین در تنگنا قرار نگیرند .
این هدف متخصصین و معلمین آموزش وپرورش را ملزم می‌سازد تا روشهای تدریسی را بکار گیرند که منجر به چنین دانش و مهارتی میشود ( حائری زاده ، ۱۳۸۵ ، ص ۹ ) بسیاری از معلمین از فضای غیر فعال و شرایط خشک و غیر واقعی کلاسهای خویش ناراضی هستند آنان به دنبال روشی هستند که بتوانند در دانش آموزان انگیزه کافی برای کسب دانش وانجام فعالیتهای آموزشی ایجاد کنند .
بحث دهه‌های اخیر میان مربیان توجه به این مطلب است که چگونه می‌توان یادگیری را به بهترین نحو آسان ساخت و بازده آن را افزایش داد .
تجزیه و تحلیل‌های بدست آمده ،خاطرنشان میسازد که نقاط ضعف آموزشی در سیستمهای انتقال مستتر است .
تعریف و طرح مسئله از مدتها پیش این مساله ذهن پژوهشگر را به خود مشغول کرده بود که چگونه میتوان انگیزه‌ی یادگیری را در فراگیران افزایش داد؟
از آنجا که پژوهشگر سالهای متمادی با هنر جویان هنرستانی سرو کار داشته ملاحظه می‌کرد که این هنرجویا

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.