فایل ورد کامل گزارش کارآموزی در تونل جدیدالاحداث گدوک با بررسی عملیات حفاری، ایمنی و فناوریهای عمرانی نوین
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل گزارش کارآموزی در تونل جدیدالاحداث گدوک با بررسی عملیات حفاری، ایمنی و فناوریهای عمرانی نوین دارای ۸۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل گزارش کارآموزی در تونل جدیدالاحداث گدوک با بررسی عملیات حفاری، ایمنی و فناوریهای عمرانی نوین کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل گزارش کارآموزی در تونل جدیدالاحداث گدوک با بررسی عملیات حفاری، ایمنی و فناوریهای عمرانی نوین۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل گزارش کارآموزی در تونل جدیدالاحداث گدوک با بررسی عملیات حفاری، ایمنی و فناوریهای عمرانی نوین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل گزارش کارآموزی در تونل جدیدالاحداث گدوک با بررسی عملیات حفاری، ایمنی و فناوریهای عمرانی نوین :
دانلود فایل ورد کامل گزارش کارآموزی در تونل جدیدالاحداث گدوک با بررسی عملیات حفاری، ایمنی و فناوریهای عمرانی نوین
در ۷۵ صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc
چکیده گزارش :
تونل راهرویی است ، زیرزمینی، افقی یا تقریباً افقی که از هر دو طرف به هوای آزاد مرتبط است .عملیات حفر تونل مراحل مختلفی دارد که شامل تهیه طرح تونلی ، نقشه برداری مسیر ، حفر نگهداری ، انجام خدمات فنی و نگهداری دائم می باشد ؛ تونل ها را به انواع تونل های راه ، صنعتی و معدنی تقسیم
می کنند ، برای حفر تونل باید اول اطلاعات را جمع آوری کرد بعد به بررسی عکسهای هوایی ، مطالعات زمین شناسی ، حفر گمانه و بررسیهای آزمایشگاه هی و… انجام داد .
در مسیر قطعه ۲ راه فیروز کوه – گدوک – پل سفید بین کیلومتر ۸۵۰+ ۱۹ تا ۵۸۳ + ۲۰ تونلی به طول ۷۳۲ متر پیش بینی شده است ، محدوده تونل مورد بررسی منطقه ای است کوهستانی ، باشیب های دامنه ای بسیار تند ( به طور معمولی ۱۰۰ – 80 درصد ) در محدوده دهانه ورودی ، پوشش جنگلی و در دهانه خروجی باطله و داخله های راهسازی و جنگلی و سنگ بستر را پوشانده اند ، مسیر تونل دارای چند واحد سنگی شامل : آهکهای ( )سازند روند ،آهکهای ( )سازند روند ، توده بازالت زیر دریایی، واحد های شیل و گل سنگ قرمز ، واحد آهک ( )دهانه خروجی است : این تونل دو قوسی می باشد که شیب طولی آن از شروع تونل تا انتها برابر با ۴ درصد می باشد ، ارتفاع نقطه ورودی تونل برابر ۰۳/۱۸۱۰ متر و در خروجی آن برابر با ۰۶۰/۱۷۸۰ متر می باشد و تیپ مقطع عرض ۰۳/۱۰ متر بوده که دو طرف تونل در زیر پیاده رو دو کانال جهت زهکشی پیش بینی شده است . این تونل دارای دو خط عبور به عرض ۶۵/۳ متر است که ارتفاع آزاد تونل یعنی فاصله آسفالت تا زیر پوشش تونل در تمام قسمتها به استثنای پیاده رو ها از ۲۰/۵ متر بیشتر است ، با توجه به اینکه این تونل دو قوسی به شعاع ۱۶۰ متر قرار می گیرد می بایستی اضافه عرض برابر با ۶۰/۰ متر به عرض تونل اضافه شود . ضخامت پوشش نهایی ۳۰ سانتی متر با یک لایه مش حرارتی قائم با شبکه ۱۰*۱۰ سانتی متر می باشد . دهانه ورودی تونل در کیلومتر ۸۵۰ + ۱۹ پیش بینی شده است ، دهانه در دامنه کوه قرار گرفته شیب توپوگرافی خیلی تند و حدود ۴۵- ۴۰ درجه می باشد . دهانه خارجی تونل در کیلومتر ۵۸۲ + ۲۰ پیش بینس شده است . در تونل راه به دلیل همزمانی عملیات نگهداری و حفاری ، وسایل مربوط به تهویه نقش مهمی را دارند اما در مرحله نهایی و سر انجام کار نیاز به تهویه ندارند چون طول تونل کمتر از طول مجاز برای نیاز به تهویه است، در تونل برای روشنایی از پروژکتور استفاده می شود تا سینه کار روشنایی لازم را داشته باشد .
و برای آبکشی در تونل راه از دو کانال آب در دو طرف دیواره استفاده می شده و با شیب طبیعی تونل دیگر نیازی به پمپ نمی باشد ، میزان هزینه ای که برای احداث این تونل در نظر گرفته شده در سال ۱۳۸۲ بیش از ۲۰ میلیارد ریال است ،حفر این تونل به شرکت سداد سپرده شده که قرار است در طی چهار سال انجام شود .
مقدمه :
تونل و تونل سازی در ایران یک قدمت چندین ساله داشته که تونل راه یکی از مسیرهای مهم در عبور و مرور بین شهری و درون شهری می باشد .
تونل ها برای کوتاه کردن مسیر حفر شده و به دلیل آن ، ارزان تر نسبت به جاده سازی تمام
می شود ، حفر تونل به روشهای متفاوتی صورت می گیرد که به نواع سنگ و شرایط موجود و ارزش اقتصادی آن بستگی دارد .
تونل راه فیروز کوه – گدوک – پل سفید به دلیل یک راه جدید در کنار راه قبلی احداث شده تا از بار ترافیکی این مسیر بکاهد و همچنین مسیر کوتاه تر شده تا بتواند مسافران به راحتی و هر چه سریعتر به مقصد خود برسند.
می توان گفت که نزدیک بودن محل احداث تونل به جاده اصلی را یک سود دانست چون نیاز به جاده سازی ندارد ، اما محل احداث تونل در نزدیکی به این راه در یک پیچ با شیب تند قرار دارد که می تواند برای کارکنان خطرناک باشد .
باید گفت که احداث این تونل یک فرایند بسیار مفید در مسیر تهران مازندران می باشد که
می تواند مسافرت خوشی را برای مسافران در بر داشته باشد و از حوادث بیش از حد جلوگیری کند .
فایل ورد کامل گزارش کارآموزی در تونل جدیدالاحداث گدوک با بررسی عملیات حفاری، ایمنی و فناوریهای عمرانی نوین
فهرست مطالب
مقدمه
فصل ۱- آشنایی با محل احداث تونل
۱ – 1 جغرافیا
۱ – 1- 1 – موقعیت جغرافیایی
۱ – 1 – 1 – 1- شهرستان سواد کوه
۱ – 1 – 1 – 2 – شهرستان فیروز کوه
۱ – 1 – 2 – مناطق کوهستانی
۱ – 1 – 3 – راههای ارتباطی
۱ – 1 – 4- آب و هوا
۱ – 1 – 5 – کشاورزی و صنعت
۱ – 1 – 6 – رودخانه ها
۱ – 1 – 7 ژئومور فولوژی
۱ – 2 – زمین شناسی
۱ – 2 – 1- زمین شناسی عمومی البرز
۱ – 2 – 2- زمین شناسی مهندسی محدوده تونل
۱ – 2 – 3 – واحد های سنگی مسیر تونل
۱ – 2 – 3 – 1 – آهکهای سازنده روته
۱ – 2 – 3 – 3 – توده بازالت زیر دریایی
۱ – 2 – 3 – 4 – واحد شیل و گل سنگ قرمز
۱ – 2 – 3 – 5 – واحد آهک محدوده دهانه خروجی
۱ – 3 چینه شناسی
۱ – 3 – 1 – سازنده دو رود
۱ – 3 – 2 – سازنده روته
۱ – 3- 3 – نهشته های تخریبی – آواری
۱ – 3 – 4 – واریزه ها
۱ – 4 –تکتونیک و ساختار منطقه
۱ – 4 – 1 – گسل f1
۱ – 4 – 2 – گسل f2
۱ – 4 – 3 – گسل f3
۱ – 4 – 4 – گسل f4
۱ – 4 – 5 – گسل f5
۱ – 4 – 6 – لایه بندی
۱ – 4- 7 – درزه ها
۱ – 4 – 7 – 1 – لایه بندی
۱ – 4 – 7 – 2 – درزه های اصلی گروه اول
۱ – 4 – 7 – 3 – درزه های اصلی گروه دوم
۱ – 4 – 7 – 4 – درزه های اتفاقی
۱ – 5 – هیدروژئولوژی
۱ – 6 – مشخصات فنی
۱ – 6 – 1 – دهانه ورودی
۱ – 6 – 2 – دهانه خروجی
۱ – 7 – تأسیسات محل
فصل ۲ – نگاهی اجمالی به عوامل موثر در تونلسازی
۲ – 1 – تونل
۲ – 1 – 1 – آشنایی
۲ – 1 – 2 – مراحل تونلسازی
۲ – 1 – 3 – طبقه بندی تونل ها
۲-۲- طراحی تونل
۲-۲-۲- شکل و ابعاد تونل
۲-۲-۳- امتداد تونل
۲-۲-۴- شیب تونل ها
۲-۳- ایمنی
۲-۳-۱- عوامل مادی
۲-۳-۲- عوامل شخصی
۲-۴- حفاری و پیشروی
۲-۵- نقشه برداری
۲-۵-۱- برداشت
۲-۵-۱-۱- برداشت با توتال استیشن
۲-۵-۱-۲- برداشت های زیر زمینی
۲-۵-۲- نقشه برداری در تونل راه فیروزکوه – گدوک
۲-۵-۲-۱- دوربین های مورد استفاده در
۲-۵-۲-۲- نقشه برداری و تعیین محل قاب
۲-۶- نگهداری
۲-۶-۱- شاتکریت
۲-۶-۱-۱- شاتکریت خشک
۲-۶-۱-۲- شاتکریت تر
۲-۶-۱-۳- مقایسه روش های شاتکریت خشک و تر
۲-۶-۱-۴- اجرای شاتکریت در تونل فیروزکوه – گدوک
۲-۶-۲- میل مهار
۲-۶-۲-۱- میل مهارهای سراسرگیردار
۲-۶-۲-۲- میل مهار های بکار رفته در تونل راه فیروزکوه – گدوک
۲-۶-۳- قاب های فلزی
۲-۶-۳-۱- آشنایی
۲-۶-۳-۲- قاب های فولادی صلب
۲-۶-۳-۳- کاربرد قاب های فولادی با مقطعH
۲-۶-۴- مش
۲-۶-۴-۱- آشنایی
۲-۶-۴-۲- مش بندی در تونل راه
۲-۶-۴-۳-مراحل مش بندی
۲-۶-۵- سنگ چینی
۲ – 7 – روشنایی
۲ – 7 – 1 – مقدمه
۲ – 7 – 2 – میزان نور لازم در نواحی مختلف تونل
۲ – 7 – 3 – تعییم میزان روشنایی در نقاط مختلف تونل
۲ – 7 – 4 – روشنایی شبانه
۲- ۷ – 5 – تعیین تعداد چراغ های مورد نیاز در قسمت های مختلف تونل
۲ – 7 – 6 – تعیین تعداد چراغ ها
۲- ۸ – تهویه
۲-۸-۱- تهویه طبیعی
۲-۸-۲- لزوم یا عدم لزوم تهویه برای تونل راه فیروز کوه – گدوک :
۲-۸-۳- تهویه در تونل راه فیروزکوه – گدوک
۲-۹- تجهیزات توزیع هوای فشرده
۲-۹-۱- هوای فشرده
۲-۹-۲- شدت جریان هوای لازم
۲-۹-۳- کمپرسور
۲-۹-۳-۱- تقسیم بندی کمپرسورها
۲-۹-۳-۲- ظرفیت کمپرسور
۲-۱۰- روشنائی و برق
۲-۱۱- آبکشی در تونل ها
۲-۱۱-۱- عوامل تجمع آب در تونل ها
۲-۱۱-۲- سیستم آبکشی در داخل تونل ها
۲-۱۱-۳- نحوه آبکشی در تونل راه فیروزکوه – گدوک
۲-۱۲- بارگیری حمل و نقل در تونل راه فیروزکوه – گدوک
۲-۱۳- بررسی فنی و اقتصادی تونل راه فیروزکوه – گدوک
منابع
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 